شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 89110
تاریخ انتشار: 04 اسفند 1402 20:38
ماجرای درخواست پسر قالیباف برای مهاجرت به کانادا در روز‌های منتهی به انتخابات با واکنش‌های گسترده‌ای همراه شد و حتی برخی از تندرو‌ها با استفاده از این موضوع، بهانه‌ای جدید برای حمله به قالیباف پیدا کردند.
درخواست پسر محمدباقر قالیباف برای اقامت دائم در کانادا رد شد.

به گزارش خبرآنلاین، چند روز پس از آنکه محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در راهپیمایی ۲۲ بهمن، با سوالی درباره ماجرای سفر خانواده‌اش به ترکیه و خرید سیسمونی مواجه شد، خبر‌هایی از درخواست پسرش اسحاق قالیباف برای مهاجرت به کانادا در فضای مجازی و رسانه‌ای منتشر شد.

ابتدا، یاشار سلطانی مدعی شد که اسحاق قالیباف، فرزند رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت کانادا به دلیل تعلل در رسیدگی به درخواست ویزای مهاجرتی شکایت کرد و دادگاه به نفع او رای داده و راه دریافت ویزای کانادا برای او همواره شده است.

سپس، پایگاه خبری رویداد ۲۴ نیز در گزارشی به این مهم پرداخته و نوشته بود: «احکام دادگاه اسحاق قالیباف در تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۲۳ منتشر شده است. این اسناد نشان می‌دهد قالیباف از دسامبر ۲۰۱۸ برای دریافت «اقامت دائم کانادا» از طریق برنامه «اکسپرس‌اینتری» این کشور اقدام کرده، اما بیش از چهار سال‌ونیم است که درخواست او به دلیل «نیاز به غربالگری امنیتی» در حال بررسی است و به نتیجه نرسیده است. 

اکسپرس‌اینتری یکی از راه‌های مهاجرت به کاناداست و مخصوص افرادی است که قصد دارند از طریق کار، اقامت کانادا را دریافت کنند. روش اکسپرس‌اینتری امتیازبندی دارد؛ کسانی که بتوانند در سیستم امتیازبندی اکسپرس‌اینتری کانادا امتیاز کافی را کسب کنند، می‌توانند برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنند. در این نوع از ویزا، فرد متقاضی پس از ورود به خاک کانادا کارت اقامت دائم یا همان پی‌آر می‌گیرد».

اما ماجرای درخواست پسر قالیباف برای مهاجرت به کانادا در روز‌های منتهی به انتخابات با واکنش‌های گسترده‌ای همراه شد و حتی برخی از تندرو‌ها با استفاده از این موضوع، بهانه‌ای جدید برای حمله به قالیباف پیدا کردند.

روزنامه جوان با حمایت از قالیباف و با انتقاد از این نوع افشاگری‌ها نوشت: «انتشار برخی افشاگری‌ها که اساساً یا وجود خارجی نداشته یا اگر هم وجود داشته، حداقل انتشار آن‌ها در این روز‌های منتهی به برگزاری انتخابات بیش از آنکه کمک کننده برای شناخت مردم نسبت به کاندیدا‌ها باشد، ضربه به اصل انتخابات و خدای نکرده دلسرد کردن مردم از حضور پای صندوق‌های رأی است که یقیناً با اصل رعایت تقوا منافات دارد.»

در این میان، پس از حواشی بسیار چند روز گذشته اسحاق قالیباف، بالاخره مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که؛ «درخواست اسحاق قالیباف، فرزند محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران برای اقامت دائم در کانادا، ششم فوریه (۱۷ بهمن) رد شده است.»
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر