يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 89079
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1402 19:56
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، آمار رسمی قاچاق در کشور را ۲۰ میلیارد دلار در سال اعلام کرد.
مجید رضوی در نشست سراسری مدیران ستادی و اجرایی گمرک جمهوری اسلامی که امشب شنبه ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: متاسفانه چندگانگی در امور تجارت کشور باعث شده اقدامات متفرقه ای را در اقتصاد شاهد باشیم. 

رضوی با اشاره به اینکه اعلام جرم قاچاق و اعلام برائت و بررسی استعلامات  توسط گمرک انجام می‌شود، گفت: در خصوص ارزش گذاری کالای قاچاق نیز از طریق گمرک انجام می‌شود.

وی به دلیل برخی مستثنیات در حوزه واردات شاهد وفور کالای قاچاق در بازارها هستیم، افزود،: برخی مواقع تصمیماتی با کم اطلاعی مدیران استانی گرفته می‌شود و بعد از مدتی مشخص می‌شود این موارد تخلف بوده است. معاون حقوقی گمرک باید درباره مصوبات شورای تامین استان‌ها فعال باشد تا تصمیم خلاف قانون در مرزها و بنادر اجرا نشود.

رضوی با اشاره به اولویت بالای حوزه ترانزیت  در کشور، گفت:  از مهر ماه 35جلسه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  برای رفع اختلاف بین وزارت نفت و گمرک برگزار شده است تا چالش استاندارد مرتبط با سوخت مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه، 20 میلیارد دلار قاچاق در مرزهای مختلف، از جمله مبادی رسمی و گمرکات کشور انجام می‌شود، گفت: گمرک در تمام دنیا در حوزه مرزی فصل الخطاب است و در کشور نیز بایستی جایگاه گمرک احیا شود.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر