يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 89054
تاریخ انتشار: 24 بهمن 1402 17:27
رئیس اتاق تهران؛ دست رد شورای نگهبان به مسدودسازی حساب مؤدیان مالیاتی بدهکار

سرنوشت جابجایی تعطیلات چه می شود؟/ مجلس موافق؛ دولت مخالف!

رئیس اتاق تهران در نشست هیات نمایندگان گفت: شنیده‌ها حاکی از این است که بیشتر نمایندگان مجلس با تعطیلی جمعه و شنبه موافقت دارند، اما دولت نظر دیگری دارد و ‌می‌خواهد مشخص شدن روزهای تعطیل در اختیار دولت قرار داده شود و نظر دولت روی روزهای پنجشنبه و جمعه است.
در  دوازدهمین نشست اعضای هیات نمایندگان، اتاق تهران، محمود نجفی عرب  رئیس اتاق بازرگانی تهران  در سخنانی  گفت:  بر اساس «بند ۳ تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳»، سازمان امور مالیاتی بانک مرکزی را مکلف می‌کند که حساب مؤدیان مالیاتی را مسدود کند و به میزانی که سازمان امور مالیاتی مطالبه دارد از حساب افراد کسر و به حساب این سازمان واریز شود. اما این مصوبه مجلس اشکال شرعی، عرفی و قانونی دارد.

او افزود: اتاق برای اصلاح این مصوبه تلاش کرد و در نهایت دیروز مشخص شد که شورای نگهبان این مصوبه را رد کرده و به مجلس بازگردانده و قرار است مجلس در جلسه‌های فوق‌العاده روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به این مصوبه و مصوبات رد شده دیگر رسیدگی کند.

نجفی عرب، در ادامه به لایحه دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته و تاکید اتاق تهران و فعالان بخش خصوصی روی تعطیلی جمعه و شنبه، اشاره کرد و گفت: از نمایندگان دولتی که در هیئت نمایندگان اتاق حضور دارند درخواست ‌می‌کنم در این خصوص فعال شوند و با دولت مذاکره کنند. شنیده‌ها حاکی از این است که نمایندگان مجلس علاقه‌مند به دو روزه کردن تعطیلات آخر هفته هستند و بیشتر نمایندگان هم با تعطیلی جمعه و شنبه موافقت دارند، اما دولت نظر دیگری دارد و ‌می‌خواهد مشخص شدن روزهای تعطیل در اختیار دولت قرار داده شود و نظر دولت روی روزهای پنجشنبه و جمعه است.

نجفی عرب ادامه داد: درخواست ما این است که دولت و مجلس در این خصوص به درخواست چندین و چند ساله بخش خصوصی توجه کنند. تعطیلی جمعه و شنبه درخواست کل اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، اتاق اصناف، اتاق تعاون و فعالان اقتصادی است.

وی افزود: بازگشت دولت به جایگاه نظارتی و عدم دخالت در امور اجرایی و اقتصادی هم موضوع دیگری است که همواره مد نظر ماست و باید توجه بیشتری به آن شود. در جلسه‌ای هم که همراه با اعضای هیات رئیسه اتاق ایران و تهران با رئیس مجلس، داشتیم یکی از پیشنهادات همین بود که شرکت‌های دولتی و شبه‌دولتی حداقل از نظر مدیریت به بخش خصوصی واقعی واگذار شوند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر