يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 89038
تاریخ انتشار: 23 بهمن 1402 16:35
«تمام نمایندگانی که در این دوره صلاحیت آنها احراز یا تایید نشد، علت رد صلاحیت آنها در جلساتی به آنها اعلام شده و جلسات نیز ضبط شده است؛ فقط یک مورد وجود داشت که در تماسی که با او گرفته شد، اعلام کرد که نیازی نیست که حضور پیدا کند.»
هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره ادعای علیرضا بیگی مبنی بر اینکه دلیل رد صلاحیت او اعلام نشده است، تاکید کرد: تمام نمایندگانی که در این دوره صلاحیت آنها احراز یا تایید نشد، علت رد صلاحیت آنها در جلساتی به آنها اعلام شده و جلسات نیز ضبط شده است؛ فقط یک مورد وجود داشت که در تماسی که با او گرفته شد، اعلام کرد که نیازی نیست که حضور پیدا کند.

به گزارش ایسنا، طحان نظیف در پاسخ به پرسش دیگری درباره ادعای جلال رشیدی کوچی نماینده فعلی مجلس مبنی بر اینکه علت رد صلاحیت او از سوی شورای نگهبان مخالفت با دولت و مبارزه با مافیای خودرو بوده است، اظهار کرد: رد صلاحیت ایشان هیچ ارتباطی به موضوع پیگیری‌های او درباره واردات خودرو و طرح صیانت نداشته است؛ واردات خودرو را که شورای نگهبان در دو مصوبه تایید کرد و طرح صیانت نیز هنوز به جایی نرسیده است؛ بنابراین رد صلاحیت او هیچ ارتباطی به این دو مورد ندارد. در جلسه‌ای که به شورای نگهبان آمد، موارد به اطلاع او رسید و ایشان نیز کاملا پذیرفت.

وی ادامه داد: حتی دیدم که بعداً در مصاحبه‌ای که مطالبی را مطرح کرده بودند برداشتی این چنین می‌شد، در تماسی به او گفتم که دلایل رد صلاحیت در جلسه‌ی شورای نگهبان به شما گفته شد که ایشان اعلام کردند که مصاحبه را اصلاح می‌کنند. موارد به ایشان گفته شده و ایشان نیز پذیرفتند. بنظرم درست و شایسته نیست که چه خودمان و چه افرادی دیگر درباره نهاد‌های قانونی اینگونه صحبت کنیم به ویژه در مواردی که ممکن است معذوراتی در بیان خود داشته باشد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره مهلت سه روزه اعتراض به عدم تایید صلاحیت برخی از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس گفت: کسانی که در هیات‌های نظارت تایید صلاحیت نشده بودند، یک ماه فرصت داشتند که شکایت کنند و شورا نیز یک ماه فرصت رسیدگی به این شکایات را داشت؛ لذا نسبت به کسانی که هیات نظارت صلاحیت آن‌ها را رد کرده بود، فرصت تمام شده و دیگر نمی‌توانند شکایت کنند، اما کسانی که در تمام مراحل قبل تایید شده بودند، اما توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند، فرصت سه روزه‌ای تعیین شده است که امروز آخرین روز آن است.

طحان نظیف در پایان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی درباره اعلام برخی از فق‌های شورای نگهبان به داوطلبان انتخابات شورای نگهبان درباره تایید صلاحیت به شرط تغییر خوره انتخابیه تاکید کرد: این موضوع ادعا است؛ درباره این انتخابات نیز مهلتی برای اعتراض به نظر شورای نگهبان تعیین شد که برخی از اعتراضات پذیرفته شد و نتیجه آن بصورت قطعی و نهایی اعلام شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر