شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 89028
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1402 13:56
بلومبرگ: نگرانی تیم بایدن بابت ریسک‌های احتمالی این تصمیم / گزینه‌های آمریکا چیست؟

کاخ سفید به دنبال کاهش فروش نفت ایران

دولت بایدن می‌خواهد فروش نفت ایران را سخت‌تر کند تا حمایت تهران از شبه نظامیان در خاورمیانه را بی اثر کند. اما فشار بیش از حد به معنای خطر قیمت‌های بالاتر هم برای اقتصاد ضعیف جهانی و هم رویارویی مجدد جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری با دونالد ترامپ است.
بلومبرگ نوشت: دولت بایدن می‌خواهد فروش نفت ایران را سخت‌تر کند تا حمایت تهران از شبه نظامیان در خاورمیانه را بی اثر کند. اما فشار بیش از حد به معنای خطر تاثیرات منفی بر اقتصاد ضعیف جهانی و هم در رویارویی مجدد جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری با دونالد ترامپ است.

در ادامه این مطلب آمده است: به گفته افراد مطلع، کاخ سفید با تشدید بحران منطقه‌ای قصد دارد اجرای تحریم‌های موجود علیه ایران را تقویت کند، اگرچه آگاه است که اقدامات نادرست بازار‌های جهانی نفت را مختل می‌کند.

طبق این گزارش، این موضوع با توجه به حمایت ایران از حماس، حوثی‌ها و سایر گروه‌ها، به یک اولویت تبدیل شده است.

علی واعظ، مدیر پروژه ایران در گروه بین‌المللی بحران به بلومبرگ گفت: «دولت آمریکا تمایل دارد تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند. اما به دلیل محدودیت‌های سیاسی و ژئوپلیتیکی لزوماً ابزار لازم را ندارد.»

بلومبرگ همچنین می‌گوید، این چالش‌ها، شامل متقاعد کردن سایر تولیدکنندگان بزرگ، به ویژه عربستان سعودی، برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت است. پادشاهی عربستان، درخواست بایدن برای تولید نفت بیشتر در سال ۲۰۲۲ را رد کرد.

این در حالی است که چین، خریدار اصلی نفت ایران، با توجه به اینکه بزرگترین واردکننده نفت جهان و یک رقیب استراتژیک برتر است، انگیزه کمی برای کمک به واشینگتن در این زمینه دارد.

یکی از این افراد مطلع که خواست نامش فاش نشود به بلومبرگ گفت: «گزینه‌های کاخ سفید شامل هدف قرار دادن کشتی‌هایی که نفت خام ایران را حمل می‌کنند، مجازات برخی از کشور‌هایی که آن را خریداری می‌کنند و یا حمل‌ونقل آن را تسهیل می‌کنند، است.»
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر