شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: 88970
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1402 14:31
کار کارگاه ساخت موتورسیکلت در زندان قم آغاز به کار کرد

مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان : ۴۰هزار زندانی شاغل در کشور وجود دارد

آیین افتتاحیه کارگاه ساخت موتورسیلکت همزمان با آغاز ایام دهه فجر پیش از ظهر امروز پنجشنبه ۱۲ بهمن در زندان مرکزی قم برگزار شد.

در راستای آشنایی با مأموریت‌ها و فعالیت‌های اشتغال‎زایی بنیاد تعاون زندانیان فاز نخست کارخانه تولید موتور سیکلت با حضور غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها ، رحیم مطهرنژاد مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان ، حجت الاسلام والمسلمین مظفری ، رئیس کل دادگستری استان قم ، رنجبر مدیر کل زندان‌های استان قم و آزاد بخت مدیر بنیاد استان قم برگزار شد.

خط تولید موتورسیکلت برای اولین‌ بار در زندان قم راه ‎اندازی شد ، تمامی مراحل تولید موتورسیکلت توسط زندانیان انجام خواهد شد.

کارخانه تولید موتورسیکلت با همکاری اداره‌ کل زندان‌ها ، بنیاد تعاون زندانیان و مشارکت گروه صنعتی نیروموتور راه‌اندازی شده و در فاز نخست با تأسیس محیط صنعتی و استقرار امکانات و تجهیزات زمینه اشتغال ۶۵ نفر از زندانیان را در فضای ۹۰۰ متری فراهم کرده است.

قرار است جهت اشتغال‌آفرینی برای مددجویان واجدشرایط در امر بازسازگاری آنان دو خط تولید دیگر نیز در این مرکز راه‌اندازی شود.

مطهرنژاد مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان گفت : بنیاد تعاون زندانیان با سابقه ۸۲ سال در کشور با دو مسئولیتی حرفه آموزی و توانند سازی زندانیان که خروجی آن با کمک سازمان زندان‌ها و سازمان فنی حرفه‌ای کشور سالانه به آموزش ۸۰ هزار نفر می‌پردازد.

وی در ادامه با بیان این‎که در حال حاضر ۴۰ هزار زندانی شاغل حقوق بگیر در سطح کشور داریم، گفت : اکنون ۱۰ هزار زندانی با پابند الکترونیک مشغول فعالیت هستند ، بنیاد تعاون زندانیان در هزار واحد تولیدی در داخل و خارج از زندان، پنج هزار محصول تولید و در اقتصاد ملی نقش ایفا می‌کنند.

مطهرنژاد افزود : بالغ بر ۱۵ هزار هکتار در سراسر کشور زمین کشاورزی و ۳ هزار هکتار زمین باغی در اختیار بنیاد تعاون زندانیان قرار دارد، مجموع واحد‌های تولیدی و خدماتی بنیاد تعاون ۲ هزار و ۲۵۰ واحد است و مجموع نیرو‌هایی خدمت‌رسان حدود هزار و ۵۰۰ نفر هستند.

وی اظهار کرد : امروز در آغاز دهه فجر در سال‎روز پیروزی انقلاب اسلامی واحد تولیدی موتورسیکلت در استان قم افتتاح شد ، که در فاز اول ۷۰ نفر در این مکان و ۸۰ زندانی رای باز نیز در بیرون از محیط زندان در محیط کارخانه مشغول به کار هستند.

مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان در ادامه افزود : درخواست ما از نمایندگان مجلس این است که برای بعد از آزادی زندانیان برنامه داشته باشند و باید این امر مورد توجه دستگاه‌های حاکمیتی نیز قرار بگیرند همان‎گونه که به آزادی آن‌ها کمک می‌کنیم باید برای اشتغال آن‌ها نیز باید تلاش کنیم.

مطهرنژاد گفت : اعتقاد ما این است که هر شغلی که برای زندانی ایجاد شود چهار آسیب از خود زندانی، خانواده او، همبندیان و از جامعه کاسته خواهد شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر