يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 88961
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1402 15:09
وزیر صمت نظر خود را درباره دلایل ابلاغ نشدن آیین نامه اجرایی واردات خودروهای دست دوم اعلام کرد.
وزیر صمت خواست دلایل ابلاغ نشدن آیین نامه اجرایی واردات خودروهای سواری دست دوم را از معاون اول رییس جمهور سوال شود.

عباس علی آبادی که بار دیگر از سوی خبرنگاران با این پرسش روبرو شده بود که چرا خبری از ابلاغ آیین نامه اجرایی واردات خودروهای سواری دست دوم نیست گفت من مسئول ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای دست دوم نیستم بروید از خودشان بپرسید چرا آیین نامه ابلاغ نمی شود.

با توجه با اینکه یکی از وظایف معاون اول رییس جمهور ابلاغ مصوبات هیات دولت به دستگاهها اجرایی و وزارت خانه ها است، به نظر می رسد منظور وزیر صمت این بوده که خبرنگاران بروند از محمد مخبر درباره دلایل ابلاغ نشدن آیین نامه اجرایی واردات خودروهتی سواری دست دوم سوال کنند.

بحث وازدات خودروهای سواری دست دوم در دوره وزیر صمت پیشین دولت سیزدهم نیز مطرح بود و نمایندگان مجلس نیز با جدیت پیگیر بحث واردات خکدروهای دست دوم خارجی هستند.

اما به رغم پیگیری های نمایندگان مجلس و ابراز علاقه وزرای صمت دوات سیزدهم همچنان خبری از ابلاغ آیین نامه اجرایی واردات سوادی های دست دوم نیست.

البته آن طور که وزیر صمت گفت آیین نامه از سوی وزارت صمت تدوین شده و در اختیار دولت قرار دارد و مشخص نیست چرا دولت نسبت به ابلاغ آن دست دیت می کند؟

البته این گمانه مظرح است که دولت نگران تامین منابع ارزی مورد نیاز است و از آنجایی که هنوز چراغ سبز را از سیاست گذار پولی و بانکی دریافت نکرده از ابلاغ آیین نامه اجرایی خودروهای دست دوم طفره می رود.

گمانه دیگر اینکه دولت به نوعی نگران است تا با ابلاغ آیین نامه اجرایی واردات سواری های کارکرده، شرکت های خودروساز در فروش محصولات خود با چالش روبرو شوند برای همین در حال سبک و سنگین کردن بیشتر موضوع است.

هر چه هست به نظر می رسد وزیر صمت دیگر حوصله مدیریت کردن بحث آیین نامه اجرایی واردات خودروهای دست دوم خارجی را ندارد برای همین توپ را به زمین معاون اول رییس جمهور فرستاده تا پاسخگوی این سوال باشد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر