شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 88937
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1402 15:03
معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اقدامات و مصوبات دولت در خصوص تجارت با آفریقا، تاکید کرد: برای رونق تجارت و اجرایی شدن مصوبات، بخش خصوصی باید فعال‌تر عمل کند.

به گزارش راه امروز به نقل از سازمان توسعه تجارت، «سید محمدصادق قنادزاده» در حاشیه نشست تخصصی بررسی فرصت‌های تجاری ایران و کنیا که با حضور جعفر برمکی، سفیر سابق ایران در کنیا و جاشوا ایگوتا گاتیمو سفیر کنیا در ‌تهران برگزار شد، به غفلت نسبت به تجارت با آفریقا اشاره کرد و گفت: آفریقا آینده منابع دنیاست، از همین رو در یکی دو سال گذشته نگاه به آفریقا تغییر کرده و به دنبال جبران غفلت و عقب ماندگی از این بازار مهم هستیم.

وی با بیان اینکه این یک قطاری است که باید در حال حرکت اصلاح شود و از نشست‌های تئوری به اجرا و عمل رسید، خاطرنشان کرد: هنوز مدل تجارت با آفریقا را به درستی فرا نگرفته ایم،آفریقا به لحاظ فرهنگ تجارت بسیار متفاوت از قاره‌های دیگر است و باید قواعد کار با آنها را آموخت.

قنادزاده با تاکید بر استفاده از تجربه تاجران موفق در تجارت با آفریقا تاکید کرد: اقدامات کنونی مانند ایجاد خط منظم کشتیرانی، اقدامات مالی و بانکی و راه‌اندازی 11 مرکز تجاری در این قاره توانسته تا حدودی بر افزایش تجارت با آفریقا تاثیرگذار باشد ولی این هنوز بسیار کم و ناچیز است.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت با اشاره به برگزاری اولین نشست ستاد تجارت آفریقا در دولت سیزدهم گفت: مصوبات این ستاد بسیار مهم و راهبردی است اما بخش خصوصی نیز باید مطالبه‌گری داشته باشد تا این مصوبات عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: ما لایه‌ای از غفلت را کنار زده‌ایم اما اگر بخش خصوصی وارد گود نشود، دوباره شرایط به قبل بازمی‌گردد. از همین رو بخش خصوصی باید از ظرفیت ایجاد شده از جمله راه‌اندازی خط کشتیرانی نهایت استفاده را داشته باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر