شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 88909
تاریخ انتشار: 08 بهمن 1402 09:45
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: در واردات نیاز‌ها و میزان تولیدات داخلی نادیده گرفته می‌شود به نحوی که هنوز برنج سال گذشته در انبار‌ها باقی مانده و واردات صورت می‌گیرد. این امر موجب نارضایتی فراوان میان کشاورزان شده است.

رسول فرخی میکال نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ، با اشاره به مشکلات کشاورزان استان‌های شمالی کشور گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه اقتصاد و امنیت غذایی حمایت از تولیدات داخلی است کشاورزان استان‌های گیلان، مازندران و گلستان دو محصول برنج و چای را کشت می‌کند که وجود پیگیری‌های صورت گرفته با مشکلات متعددی مواجه هستند.

به گزارش خانه ملت ، وی با اشاره به بروز مشکلات متعددی برای کشاورزان برنج کار در خصوص واردات برنج عنوان کرد: در واردات نیاز‌ها و میزان تولیدات داخلی نادیده گرفته می‌شود به نحوی که هنوز برنج سال گذشته در انبار‌ها باقی مانده و واردات صورت می‌گیرد. این امر موجب نارضایتی فراوان میان کشاورزان شده است.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: هنگامی که برای واردات ارز ۲۸۵۰۰ پرداخت می‌شود، اما به کشاورزان ارز با نرخ روز داده می‌شود کشاورز توان رقابت با محصولات خارجی را ندارد؛ لذا پیشنهاد می‌کنم به کشاورزان نیز ارز ۲۸۵۰۰ تومانی داده شود تا قیمت تمام شده محصولات کاهش پیدا کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس اظهار کرد: اصلاح ساختار در رابطه با چای در سال ۱۳۷۹ موجب تحمیل بدهی‌های زیادی به کارخانه‌ها شده و حساب بسیاری از این آن‌ها بسته شده و با وجود برگزاری جلسات و پیگیری‌های متعدد، نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.

عضو هیات رئیسه کیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس خاطرنشان کرد: از مسئولان درخواست دارم در شرایط فعلی کارخانه‌ها و تشکلات مرتبط را از مشکوک الوصولی خارج کرده تا خط اعتباری دریافت کرده و پول کشاورزان را پرداخت نمایند. مطالبات گذشته کشاورزانی که اکثراً تک محصول هستند، هنوز پرداخت نشده است. اگر چنین اتفاقی رخ دهد مجموعه‌ها می‌توانند وام دریافت کرده و پول کشاورزان را پرداخت نمایند و تاحدی مشکلاتشان مرتفع شود
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر