يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 88774
تاریخ انتشار: 22 دی 1402 15:28
وزارت صمت پس از دستور برگزاری برای انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی به اصناف نیز دستور داده است که در مورد برگزاری انتخابات اتاق های اصناف تعجیل کنند.
دو روز قبل (20 دی ماه 1402)، علیرضا شاه‌میرزایی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال بخشنامه‌ای به مدیران‌کل صنعت، معدن و تجارت استان‌های مختلف کشور  با اشاره به تصویب کلیات طرح اصلاح قانون نظام صنفی در مجلس شورای اسلامی، دستور تعجیل در برگزاری این انتخابات را داد.

در این نامه اشاره شده است: برای عده‌ای سوءتفاهم ایجاد شده است که احتمالاً انتخابات اصناف تا زمان تصویب نهایی طرح اصلاح قانون نظام صنفی به تعویق خواهد افتاد اما با این ابلاغیه وزارت صمت، دیگر بهانه‌هایی مبنی بر اینکه انتخابات در اصناف به تعویق افتاده است و یا می‌خواهد به تعویق بیفتد، جایگاهی ندارد.

در  نامه معاون خدمات عمومی و تجارت وزیر صمت آمده است: پیرو مکاتبات و تأکیدات متعدد مبنی بر بروزرسانی انتخابات تشکل‌های صنفی به‌پیوست آخرین وضعیت انتخابات معوق اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف سراسر کشور ارسال میشود.

در بخشی از نامه شاه میرزایی به 5 مورد هم برای برگزاری انتخابات تاکید شده است. که در ادامه می آید:

1 ـ برابر جدول پیوست در یک سال اخیر تعداد 2406 انتخابات اتحادیه (به‌تعداد حدود یک‌سوم کل اتحادیه‌های کشور) و 91 انتخابات اتاق برگزار شده و تعداد 1305 انتخابات اتحادیه و 55 انتخابات اتاق نیز در حال برگزاری است که در جای خود یک نصاب فوق‌العاده است و با توجه به اینکه در تمام این انتخابات مفاد تبصره 1 ماده 22 قانون نظام صنفی نیز رعایت شده است از تمامی مدیران فعال در این عرصه تشکر و قدردانی ویژه می‌شود.

2 ـ جنوب کرمان، بوشهر و سیستان و بلوچستان، به‌ترتیب بیشترین درصد تعداد انتخابات (نسبت به کل تعداد اتحادیه‌ها) خود را در یک سال اخیر انجام داده و قم، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و اردبیل به‌ترتیب دارای کمترین درصد تعداد انتخابات معوق هستند که از اهتمام مدیران‌کل محترم و عوامل اجرایی این استانها تقدیر و تشکر می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر