يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: 88772
تاریخ انتشار: 22 دی 1402 10:00
رییس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار گفت : به حکم قانون تسهیل صدور مجوزها تاپایان امسال همه مجوزهای کاغذی باید الکترونیک شوند و تمهیدات فنی این عملیات بزرگ ملی فراهم شده است.
سیاح در نشست هم اندیشی با فعالان حوزه کشاورزی با بیان این مطلب اظهار کرد: مهم‌ترین ماموریت ما ایجاد رشد اقتصادی است و در عصر پسانفت، سرمایه گذاری برای رشد اقتصادی به عهده بخش خصوصی است و ما باید هر کاری لازم است انجام دهیم تا راه سرمایه‌گذاری و تولید و صادرات،هموار شود.

وی ادامه داد: صدور الکترونیکی مجوز یکی از بسترهای تسهیل ورود بخش خصوصی برای توسعه و رشد اقتصادی با ایجاد کسب و کارهای جدید است.

سیاح با تاکید بر ضرورت تسهیل اخذ مجوزهای کسب و کار گفت: در حال حاضر ۸۲ درگاه تخصصی به درگاه ملی مجوزها متصل هستند و ۴۲ استعلام تخصصی در درگاه ملی مجوزها انجام می شود.

رییس مرکز ملی مجوزها افزود: اخذ استعلام در درگاه ملی مجوزها برای مجوزهای تخصصی انجام می شود.

سیاح با اشاره به صدور الکترونیکی مجوزها و ضرورت تسهیل فضای کسب و کار اظهار کرد: هیچ دستگاه  تخصصی اجازه دریافت شرط و مدرک اضافه از متقاضی برای صدور مجوز  ندارد.

رییس مرکز ملی کسب و کار با تاکید بر اهمیت آشنایی مردم با حقوق خود جهت اخذ مجوز کسب و کار تصریح کرد: اگر متقاضی تمام شرایط اخذ مجوز را داشته باشد باید دستگاه تخصصی آن را صادر کند در غیر این صورت مجوز از سوی درگاه ملی مجوزها صادر می شود.

سیاح با بیان اینکه در فرآیند صدور مجوز باید حق مردم و تکالیف حاکمیتی روشن باشد، خاطرنشان کرد: تمامی مجوزهای کاغذی باید تبدیل به شناسه یکتا شود و ماموران حاکمیتی حق ندارد از صاحبان کسب و کار مجوز کاغذی بگیرد بلکه نظارت و بررسی ها باید برمبنای شناسه یکتا انجام شود.

سیاح با بیان اینکه شعار ما برای صدور و تمدید مجوزها«بدون حضور، بدون کاغذ» است، گفت: تمامی شناسه های کاغذی باید تا پایان سال به شناسه یکتا تبدیل شود. تبدیل شناسه با داشتن کد ملی، کد پستی، شماره تلفن و کدپروانه کسب در کمتر از دو دقیقه انجام می شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر