شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 88771
تاریخ انتشار: 22 دی 1402 09:34
سکه در یک قدمی کانال ۳۲ میلیون تومان معامله شد

ورود دلار به کانال جدید

قیمت دلار در بازار اصلاح شد، اما قیمت سکه طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر در یک قدمی کانال ۳۲ میلیون تومان معامله شد. قیمت طلا ۱۸ عیار هم صعودی شد. برخی از معامله گران مدعی بودند که اسکناس آمریکایی به کانال ۵۲ هزار تومان نفوذ کرده است.

به گزارش راه امروز: قیمت دلار در بازار دیروز اصلاح شد، اما قیمت سکه طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر در یک قدمی کانال ۳۲ میلیون تومان معامله شد. قیمت طلا ۱۸ عیار هم صعودی شد.

 دلار مسیر اصلاح را دنبال کرد و این در حالی است که طی روزهای گذشته، برخی از معامله گران مدعی بودند که اسکناس آمریکایی به کانال ۵۲ هزار تومان نفوذ کرده است. با این حال مدت زمان زیادی از پایان معاملات نقدی نگذشته بود که در بازار شبانه چهارشنبه، نرخ دلار در سراشیبی افتاد و به کانال ۵۱ هزار تومان برگشت.

قیمت دلار در معاملات پشت خطی تا ۵۱ هزار و ۹۰۰ تومان پایین آمده بود؛ فعالان بازار بار‌ها اعلام کرده بودند که روند صعودی دلار هیجانی است و احتمال اصلاح قیمت‌ها وجود دارد. این پیش‌بینی درست از آب در آمد و اسکناس آمریکایی عصر امروز تا ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان عقب نشینی کرد.

از بازار ارز تهران که بگذریم، نرخ دلار در همسایگی ایران نیز امروز صعودی شروع به کار کرد و تا ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان بالا رفت، اما در ادامه نزولی شد. قیمت دلار هرات دیروز با ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شد، اما امروز تا ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان پایین آمد.

فارغ از بازار دلار، نرخ حواله درهم دیروز با ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان به کار خود پایان داد و امروز با ۱۴ هزارو ۳۳۰ بازگشایی شد و تا ۱۴ هزار و ۳۷۰ تومان بالا رفت، اما در نهایت با ۱۴ هزار و ۲۸۰ تومان بسته شد.

در فضای سیاسی ایران و جهان، یک خبر توجه معامله گران را به خود جلب کرد؛ خبری که اولین بار رویترز صبح امروز منتشر کرد و مدعی شد که یک نفتکش در دریای عمان توسط ایران توقیف شده است. 

ساعاتی بعد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این خبر را تایید و اعلام کرد که نفتکش متخلف سوئز راجان که در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار امریکا قرار داده بود را توقیف کرده است؛ نفتکشی که به نیکولاس ST تغییر نام داده است.

ماجرای تنش آمریکا و ایران بر سر نفتکش‌ها به دومین ماه سال جاری برمی گردد؛ ۷ اردیبهشت ماه امسال، رسانه‌ها اعلام کردند یک نفتکش که حامل محموله‌ای متعلق به ایالات متحده آمریکا بوده با پرچم جزایر مارشال در آب‌های تنگه هرمز توقیف شده است. کمتر از یک هفته بعد هم نیروی دریایی ایران دومین نفتکش با پرچم پاناما را در خلیج‌فارس را توقیف کرد.

 بررسی‌ها نشان می‌دهد در آن زمان قیمت دلار که از ۴ اردیبهشت در حدود ۵۱ هزار و ۷۵۰ تومان معامله می‌شد، به ۵۴ هزار و ۸۵۰ تومان (معادل۵/۹۹ رشد) در روز ۱۱ اردیبهشت رسید. اما این وضعیت پایدار نماند و با فروکش‌کردن هیجانات ارزی ناشی از تنش یادشده، نرخ دلار در ۲۴ اردیبهشت -یعنی کمتر از ۲ هفته- تا ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان پایین آمد و در هفته انتهایی اردیبهشت هم روند کاهشی دلار سرعت گرفت.

فارغ از بازار دلار، قیمت اونس طلا امروز تا ۲۰۳۸ دلار بالا رفت، اما عصر امروز تا سطح ۲۰۲۸ دلار ریزش کرد. در تهران هم قیمت طلا ۱۸ عیار طبق سایت اتحادیه طلا به ۲ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان رسید که در مقایسه با روز قبل ۵ هزار و ۳۰۰ گران شده بود. همچنین طبق اعلام سایت مذکور قیمت سکه امامی در یک قدمی کانال ۳۲ میلیون تومان قرار دارد. قیمت سکه امروز ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر