شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 88708
تاریخ انتشار: 17 دی 1402 21:12
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق ایران:

اروپایی ها به رانندگان ایرانی ویزا نمی دهند

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق ایران با انتقاد از نبود یک متولی مشخص در حوزه ترانزیت، افزود: دریافت روادید برای رانندگان در حوزه ترانزیت به یک‌چالش جدی تبدیل شده و متاسفانه بسیاری از کشورهای اروپایی در صدور روادید برای رانندگان ایرانی، سرباز می‌زنند.

به گزارش راه امروز: رضا رستمی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق ایران، در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران یکی از مهم‌ترین چالش‌های جدی امروز صنعت حمل‌ونقل کشور را تحریم ایران در صدور بیمه سبز برای بخش ترانزیتی، دانست و تاکید کرد: به دلیل بی‌توجهی بیمه مرکزی، این تحریم اتفاق افتاد و با وجود پیگیری‌های مختلف، موفق به رفع آن نشدیم و در نتیجه امروز باید با چند برابر قیمت، بیمه سبز را برای امکان تداوم ترانزیت از کشورهای دیگر تهیه کنیم.

این فعال اقتصادی با انتقاد از نبود یک متولی مشخص در حوزه ترانزیت، افزود: دریافت روادید برای رانندگان در حوزه ترانزیت به یک‌چالش جدی تبدیل شده و متاسفانه بسیاری از کشورهای اروپایی در صدور روادید برای رانندگان ایرانی، سرباز می‌زنند. این چالش در کنار فرسوده بودن ناوگان حمل‌ونقل مزید بر علت شده و استفاده از ظرفیت‌های این صنعت را غیر قابل استفاده کرده است.

او‌ همچنین از کاهش تعداد رانندگان به دلیل چالش‌های معیشتی، ابراز نگرانی کرد و گفت: رسیدگی به معیشت رانندگان باید در اولویت مسئولان قرار بگیرد. همان‌طور که می‌دانیم بسترساز توسعه تولید، تجارت و اقتصاد هر کشوری، صنعت حمل‌ونقل است؛ اما هیچ توجهی به این حوزه نمی‌شود. حتی در دوران کرونا که بخش حمل‌ونقل توانست چنین حماسه‌ای بیافریند، به این بخش توجه لازم نشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر