يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 88705
تاریخ انتشار: 17 دی 1402 11:11
امروز 17 دی اتاق ایران میهمان حقوقدانان مستقل مختلفی بود تا بر چالش بوجود آمده بین اتاق و شورای عالی نظارت بر سر ریاست حسین سلاح ورزی پایان دهد؛ در نتیجه این نشست حقوقدانان مستقل اعلام کردند: انتخابات اتاق قانونی و معتبر است و نیازی به برگزاری انتخابات جدید برای انتخاب رییس نیست.

هفته گذشته اتاق ایران در نامه ای به وزیر صمت نوشت که حاضر به برگزاری مجدد انتخاب رئیس در بهمن ماه نیست. 77 روز قبل یعنی یکم آبان ماه بود  که شورای عالی نظارت اعلام کرد که ریاست حسین سلاحورزی غیرقانونی است و باید انتخابات رئیس مجددا برگزار شود. 

شورای عالی نظارت بر اتاق 4 عضو دولتی دارد و 3 عضو از بخش خصوصی که 4 عضو دولتی این رای را صادر کرده بودند. اما سه عضو دیگر اتاق این تصمیم را غیرقانونی می خواندند برهمین اساس در این مدت بارها نظر شورا را رد کرد تا اینکه براساس دیدگاه های حقوقی نظر شورای عالی نظارت را رد کردند.

امروز( 17 دی 1402) هم  در هفتمین نشست دور جدید هیات نمایندگان اتاق ایران ، اتاق  میهمان تیمی از حقوقدانان مستقل بود تا  به این موضوع  بپردازند.  وحید آگاه، حقوقدان و عضو هیات علمی دانشگاه علامه یکی از این افراد بود که در این نشست در خصوص اختلافات به وجود آمده بین اتاق و شورای نظارت، گفت: شورای عالی نظارت یکی از ارکان اتاق است. در آیین‌نامه اتاق صلاحیت شورای عالی نظارت مشخص است و در این آیین نامه چیزی در مورد دخالت در انتخابات و… وجود ندارد.

آگاه در مورد صلاحیت انجمن نظارت هم به این نکته اشاره کرد که انجمن نظارت عضو دایمی اتاق نیست و در اصل برای انتخابات تشکیل می شود و در حال حاضر که انجمن نظر خود را داده و به اعتراضات انتخابات دور دهم پاسخ داده است دیگر نمی‌تواند نظر جدید بدهد.

این فعال حقوقی همچنین به این نکته اشاره کرد که از نظر گروه مستقل حقوقی، انتخابات قانونی و معتبر بوده است؛ خصوصاً انجمن نظارتی که آن را تایید کرده است و نیازی به برگزاری انتخابات جدید برای انتخاب رییس نیست.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر