يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 88704
تاریخ انتشار: 17 دی 1402 00:16
محسن حسن آصفری، نماینده مجلس، درباره مازوت سوزی گفت: من نامه شورای عالی امنیت ملی را دیدم؛ این نامه به صورت خیلی محرمانه صادر شده است. اگر نیروگاه‌های ما مازوت می‌سوزانند ناشی از کمبود گاز است و در حال حاضر عمده نیروگاه‌ها در حال مازوت‌سوزی اند. نیروگاه شازند هم کماکان مازوت می‌سوزاند.
مازوت سوزی عمده نیروگاه‌های کشور و دستور‌هایی در این زمینه باعث شده شهروندان نسبت به عملکرد وزارت نفت در زمینه‌ی تولید و توزیع گاز نگران و ناراضی شوند.
 
محسن حسن آصفری، نماینده مجلس، درباره مازوت سوزی به «انتخاب» گفت: من نامه شورای عالی امنیت ملی را دیدم؛ این نامه به صورت خیلی محرمانه صادر شده است. اگر نیروگاه‌های ما مازوت می‌سوزانند ناشی از کمبود گاز است و در حال حاضر عمده نیروگاه‌ها در حال مازوت‌سوزی اند. نیروگاه شازند هم کماکان مازوت می‌سوزاند.
 
وی درباره کاهش تولید گاز و عدم سرمایه گذاری اشاره کرد: متاسفانه به دلیل اینکه سرمایه گذاری مناسب روی گاز و میادین انجام نشده و در بحث توزیع گاز هم عقب هستیم؛ هر ساله با کاهش ده درصدی تولید مواجه هستیم. اگر این روند توسط وزارت نفت جدی گرفته نشود در آینده ممکن است که حتی بخش خانگی ما با مشکل مواجه شود. ۱۴/۵درصد بودجه برای نفت و زیرساخت‌هاست، اما عملکردی در آن رابطه ندیدیم.
 
او افزود: این موضوع را مجلس به صورت جدی دنبال می‌کند که بودجه کشور در این باره چه شده؟ این بودجه برای توسعه زیرساخت ها، استخراج و توسعه خطوط لوله گاز و نفت نیز باید مصرف شود. ذخیره سازی منابع ما هم دچار چالش است. برخی از مناطق، چون امکان توسعه زیرساخت نفت وجود ندارد از گاز استفاده می‌کنند.
 
آصفری درباره عملکرد وزارت نفت گفت: وزارت نفت بیشتر از اینکه کار کند شعار می‌دهد و کارهایش نمایشی است. وزارت نفت اقدامی برای زیرساخت‌ها انجام نداده است. ما‌اقدام عملی از وزارت نفت ندیدیدم. میادین مشترک نفتی و گازی توسط قطر و برخی کشور‌ها بی رویه مورد استفاده قرار گرفته‌اند. حتی عراق با سرمایه گذاری خارجی‌ها از میادین برداشت می‌کند. در دولت گذشته هم رییس جمهور گفت ۵۲میلیارد شبکه در حمیدیه کشف کردیم، اما سرنوشت آن هم مشخص نشد. این نشان می‌دهد که وزارت نفت در توسعه میادین بی توجه است. وزارت نفت بیشتر یک جنبه‌ی شعاری دارد. ۳۰لیتری کردن جایگاه‌های سوخت و کم کردن سهمیه گازوویل نهایت کار وزارت نفت است. ما مدعی این هستیم که چهارمین تولیدکننده گاز هستیم، اما در خروجی خیلی از مناطق ما با بحران مواجه‌اند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر