يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 8870
تاریخ انتشار: 28 آذر 1392 08:20

تارا اوتادی از تحویل نخستین فیلم سینمایی خود با عنوان پنج تا پنج با بازی شمس لنگرودی، رضا کیانیان و تورج نصر به دبیرخانه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر خبر داد.تارا اوتادی کارگردان فیلم سینمایی پنج تا پنج با اشاره به تحویل نخستین فیلم بلند خود به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر گفت: این فیلم 17 آذرماه به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد و امیدوارم مورد تایید هیات انتخاب قرار گیرد و در جشنواره دیده شود.


او ادامه داد: خوشبختانه امسال جشنواره پر رونقی را پیش رو داریم و قطعا شرایط رقابت سخت‌تر است اما خوشحالم که در چنین سالی در جشنواره شرکت می‌کنم و اگر فیلم پنج تا پنج برای نمایش در جشنواره فجر پذیرفته شود از این جهت خوشایند است که در یک جشنواره خنثی حضور ندارم. من همیشه از رقابت در شرایط سخت لذت می‌برم.اوتادی با اشاره به اینکه علاقه‌مند به حضور در جشنواره فیلم فجر بوده است، بیان کرد: نتیجه رقابت برای من خیلی اهمیت ندارد و همین که به عنوان یک زن به سینما معرفی شوم و فیلمم حرفی برای گفتن داشته باشد باعث خوشحالی است.


کارگردان فیلم سینمایی پنج تا پنج در پایان از ادامه فعالیت‌های خود در حوزه ساخت فیلم خبر داد و گفت: قصد دارم فیلم کوتاهی درباره صلح جهانی بسازم و به زودی ساخت دومین فیلم بلندم را هم آغاز خواهم کرد.پنج تا پنج که پیش از این با نام جایی در یکی از روزهای آینده معرفی شده بود با اقتباسی از نمایشنامه پنچری اثر فردریش دورنمات به قلم ماهان حیدری نوشته شده و اولین بار حمید سمندریان آن را به فارسی ترجمه کرده است.


این فیلم داستان مردی 55 ساله (صابر ساعدی) را روایت می‌کند که در جریان یک حادثه، اتومبیلش پنچر شده و ناگزیر در مسیری قرار می‌گیرد که به اجبار یک شب را در ویلای چهار پیرمرد بازنشسته به صبح می‌رساند و در طول این چند ساعت اتفاقاتی بین او و پیرمردها روی می‌دهد. فیلم تقریبا مضمونی فلسفی- اجتماعی دارد و مسائل آن به زندگی همه انسانها بازمی گردد.



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر