جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: 88624
تاریخ انتشار: 10 دی 1402 15:29
وزارت صنعت و معدن، تجارت با ۱۸ درصد تاخیر در بررسی درخواست مجوز بیشترین میزان تاخیر در بررسی درخواست مجوزهای کسب و کار را ثبت کرده است.
 بر اساس گزارش درگاه ملی مجوزها، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا اول دی تعداد ۱ میلیون و۶۴۹ هزار درخواست در درگاه ملی مجوزها ثبت شده که ۹۳۶ هزار و ۹۱ مجوز، به صورت غیرحضوری و کاملاً الکترونیکی بوده است.

از این تعداد ۱۰۳ هزار و ۴۸۰ درخواست با تأخیر در بررسی مواجه است که ۳ وزارتخانه، وزارت کشور (بجز شهرداری‌ها) با ۳۹ درصد تأخیر در بررسی درخواست مجوز، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۱۹.۶ درصد تأخیر در بررسی درخواست مجوز و وزارت صنعت و معدن، تجارت هم با ۱۸ درصد تأخیر در بررسی درخواست مجوز بیشترین میزان تأخیر در بررسی درخواست مجوزهای کسب و کار را ثبت کرده‌اند.

کانون وکلا و فدراسیون‌های ورزشی تاکنون شرایط صدور مجوزهایشان را اعلام نکرده اند و همچنان به صورت غیرقانونی از صدور مجوز خودداری می‌کنند.

همچنین وزارت تعاون در بخش مشاغل خانگی با ۲۹۷ هزار و ۹۴۷ مجوز صادر شده از تعداد ۳۲۸ هزار و ۹۲۸ مجوز درخواست شده، بیشترین تعداد صدور مجوز برخط را داراست، که میزان تأخیر در بررسی برای صدور مجوز در این وزارتخانه صفر اعلام شده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر