يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 88513
تاریخ انتشار: 02 دی 1402 13:05
رهبر انقلاب در دیدار با مردم کرمان و خوزستان:

انتخابات جلوی دیکتاتوری و هرج و مرج را می‌گیرد

انتخابات جلوی دیکتاتوری، هرج و مرج و ناامنی را می‌گیرد. دو کلمه جمهوری و اسلامی هر دو وابسته به انتخابات است. جمهوری یعنی مردم‌سالاری یعنی حاکمیت کشور به دست مردم. مردم چگونه در حاکمیت دخالت کنند هیچ راهی جز انتخابات وجود ندارد.

رهبر انقلاب با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری اهمیتش در آنجاست که در موقع لازم میتواند رهبر مناسب را برای کشور انتخاب کند، گفت: مجلس شورای اسلامی طبق قانون اساسی ریل‌گذاری کننده‌ی آینده‌ی کشور است، انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان باید با شکوه برگزار شود.

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مردم استان‌های کرمان و خوزستان در حسینیه امام خمینی (ره) که در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، تاکید کردند: انتخابات جلوی دیکتاتوری، هرج و مرج و ناامنی را می‌گیرد.

ایشان فرمودند: که اصل منطق انتخابات در جمهوری اسلامی ایران روشن شود که چرا انتخابات می‌کنیم. من عرض می‌کنم دو کلمه جمهوری و اسلامی هر دو وابسته به انتخابات است. جمهوری یعنی مردم‌سالاری یعنی حاکمیت کشور به دست مردم. مردم چگونه در حاکمیت دخالت کنند هیچ راهی جز انتخابات وجود ندارد.

ایشان بیان کردند: بعضی‌ها در مورد لزوم انتخابات اشکال‌تراشی می‌کنند، دلسرد می‌کنند توجه نمی‌کنند که اگر انتخابات در کشور نباشد یا دیکتاتوری است و یا هرج و مرج و یا ناامنی است. آن چیزی که جلوی بروز دیکتاتوری را در کشور را می‌گیرد انتخابات است آن چیزی که جلوی هرج و مرج و اغتشاش و ناامنی را می‌گیرد انتخابات است.

آیت الله خامنه‌ای بیان کردند: انتخابات آن مسیر صحیحی است که مردم می‌توانند به وسیله آن و از آن مسیر حاکمیت ملی، مردمسالاری و جمهوریت را در کشور تامین کنند.

ایشان با تاکید بر اینکه انتخابات پایه تحول است، اظهار داشتند: دلسرد کردن مردم از انتخابات به ضرر کشور است. راه‌حل مشکلات کشور انتخابات است.

رهبر انقلاب با بیان اینکه امروز در دنیا هیچ کس بین رژیم صهیونیستی و آمریکا و انگلیس تفاوتی نمی‌گذارد، اظهار داشتند: آمریکا بی‌شرمانه قطعنامه شورای امنیت را برای آتش‌بس وتو می‌کند، نقاب از چهره تمدن غربی افتاد.

ایشان تاکید کردند: پیروزی بزرگ ملت فلسطین در این است که غرب و آمریکا و ادعا‌های دروغین حقوق بشری را بی‌آبرو کردند.

آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار مردم خوزستان و کرمان اظهار داشتند: در تاریخ صد و بیست سی ساله‌ی اخیر کشور ما خوزستان یکی از اصلی‌ترین و مهمترین مراکز مقاومت ملت ایران بوده. مظهر مقاومت ملت ایران در طول این مدت مردم خوزستان بوده‌اند. از یک جهت دیگر هم خوزستان یک استان ممتاز است و آن، این است که خون شهیدان همه‌ی استان‌های کشور بر روی خاک خوزستان ریخته شده این یعنی چه؟ یعنی خوزستان نماد همدلی و همبستگی همه‌ی ملت ایران است از همه‌ی نقاط کشور جوانها، پیش قراولان، فداکاران آمدند در آنجا با ایمانشان، با انگیزه‌شان در آنجا جنگیدند و جان خودشان را در راه اسلام و ایران و جمهوری اسلامی فدا کردند، خوزستان شد نماد همبستگی ملت ایران. ما هرچه که در طول تاریخ از قهرمانی‌های ملت ایران شنیده بودیم؛ از فداکاری‌ها، از گذشتها، از ایستادگی‌ها به چشم خودمان در خوزستان در دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم.

رهبر انقلاب ادامه دادند: بنده در طول سال‌ها انس با کرمان و کرمانی‌ها، نقاط درخشانی را در این استان و در مردم این استان بالعیان مشاهده کردم. اگر بخواهیم در چند جمله از مهمترین این ویژگی‌ها اسم بیاوریم باید عرض کنم، اولاً هویّت عمیق فرهنگی کرمان است، ثانیاً نخبه‌پروری کرمان؛ این استان از خصوصیاتش پرورش نخبگان است. نجابت اخلاقی و ایمان صادقانه‌ی مردم کرمان است. پیشگامی مردم کرمان در پیوستن به نهضت اسلامی و انقلابی است. زمینه‌ی بروز شخصیت بزرگی مثل حاج قاسم سلیمانی این‌ها است. نخبه‌پروری و اتصال و ارتباط با مفاهیم اسلامی برجسته و مبارزه‌ی در راه آن‌ها خصوصیت بزرگی است که بنده آن را به چشم در مردم کرمان مشاهده کردم.

ایشان با تاکید بر اینکه تردیدی نداشته باشید که رژیم غاصب و معاند صهیونیستی یک روز از روی زمین ریشه‌کن خواهد شد، اظهار داشتند: ان‌شاءاللّه این وعده جزو آینده‌های حتمی است بعون اللّه و قوة و بإذن اللّه و عزته این کار خواهد شد و امیدواریم ان‌شاءاللّه شما جوان‌ها آن روز را به چشم خودتان ببینید.

آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه ما حدود دو ماه دیگر دو انتخابات مهم داریم در کشور. ملت ایران باید برای انجام این دو انتخابات به بهترین شکل آماده باشد، ادامه دادند: یک انتخابات، انتخابات مجلس خبرگان رهبری است. مجلس خبرگان رهبری اهمیتش در آنجاست که در موقع لازم میتواند رهبر مناسب را برای کشور انتخاب کند و در طول زمان هم میتواند و می‌باید مراقب حفظ شرایط حیاتی رهبری در شخص رهبر موجود باشد؛ بایستی ملت ایران، مردم استان‌ها دقّت کنند، مراقب کنند و این انتخابات را به بهترین وجهی برگزار کنند.

ایشان انتخابات مجلس شورای اسلامی را بسیار مهم خواندند و اظهار داشتند: مجلس شورای اسلامی طبق قانون اساسی ریل‌گذاری کننده‌ی آینده‌ی کشور است. اگر کشور مشکلاتی دارد برای رفع این مشکلات نیاز به قانون‌گذاری و حضور مدّبرانه‌ی مجلس شورای اسلامی است. این دو انتخابات بایستی با شکوه برگزار شود.

رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه همه‌ی کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، ادامه دادند: علمای اعلام، اساتید دانشگاه، اساتید حوزه، صداوسیما، مطبوعاتی‌ها، جوانها، افراد در داخل خانواده، این‌ها همه میتوانند منادی انتخابات باشند، مردم را، مخاطبان خودشان را به انتخابات دعوت کنند، انتخابات آن وقت انتخابات پرشوری خواهد شد.

ایشان تصریح کردند: اگر مشارکت ضعیف باشد مجلس ضعیف خواهد شد، مجلس ضعیف توانایی کامل برای رفع مشکلات نخواهد داشت. اگر میخواهیم مشکلات برطرف بشود باید مشارکت را بالا ببریم، این وظیفه‌ی همه است. هر که میخواهد مشکلات کشور برطرف بشود راهش این است.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر