شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 88468
تاریخ انتشار: 28 آذر 1402 13:56
رئیس انجمن نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق ایران اعلام کرد

انتخابات میان دوره‌ای اتاق کلید خورد/سلاح ورزی رد صلاحیت شد؟

صلاحیت 13 نامزد انتخابات میان دوره‌ای اتاق بازرگانی ایران تایید شد. انتخابات میان دوره‌ای در حالی قرار است برگزار شود ‌که حواشی انتخابات 28 خرداد که منجر به انتخاب حسین سلاح ورزی به عنوان رییس اتاق ایران شده بود هنوز پایان نیافته است.

براساس تقویم اعلام شده انتخابات میان دور‌ه‌ای باید تا نیمه بهمن سال جاری به اتمام رسد. 

خبر اعلام شده در حالی منتشر شد و پرونده انتخابات میان دوره‌ای به جریان افتاده که هنوز دیوان عدالت و مراجع حقوقی نظر خود را در خصوص انتخابات 28 خرداد سال جاری اعلام نکرده‌اند. 

سلاح‌ورزی اواخر آبان از طرح دعوای اتاق ایران به دیوان عدالت قضایی پیرامون «آخرین تصمیم شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی» خبر داده بود. 

با این حال در نامه منتشر شده از سوی رئیس انجمن نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق ایران در انتخابات میان دوره‌ای صلاحیت حسین سلاح‌ورزی رد شده و با این شرایط امکان حضور او در انتخابات میان دوره‌ای وجود ندارد.

در نامه‌ای حسین میرمحمد صادقی رئیس انجمن نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق ایران به مسوول دبیر خانه انجمن نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق رسیده، آمده است: (پیرو نامه شماره ۱۰۲ الف ن / د مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۵ این انجمن به جنابعالی، نامه اخیر الوصول از رئیس محترم مرکز احراز و تعیین صلاحیت واجا که چند ساعت پس از نامه معاون محترم حفاظت کارکنان حراست وزارت صمت به این انجمن واصل شده است، ضمن بلامانع اعلام کردن نامزدی سیزده نفر به اسامی آقایان «احد عظیم زاده اسفنجانی»، «محمود تهی‌دست»، «قاسم کریمی»، «جعفر نیکزاد، «محمود تولانی»، «امیر عادل طاهرخانی»، «فرج اله معماری»، «قدیر قیافه»، «سید مصطفی موسوی»، «عبداله مهاجر دارایی»، «حمیدرضا صالحی سلمی»، «علی فرشاد پور» و «علی اکبر عبدالملکی» با نامزدی آقای «حسین سلاح‌ورزی» مخالفت و نامزدی آقایان «صمد حسن زاده»، «حسین پیرمؤذن»، «خورشید گزدرازی» ، «محسن بهرامی ارض اقدس» و «محمدرضا بهرامن» را منوط به اخذ تعهد مبنی بر رعایت قوانین و مقررات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بلامانع اعلام کرده است لطفاً مراتب را به نامبردگان اعلام و این انجمن را از نتیجه مطلع فرمائید).

دو خبرگزاری ایرنا و تسنیم نیز با استناد به همین نامه نوشتند که  صلاحیت سلاح ورزی برای انتخابات مجدد ریاست اتاق بازرگانی از سوی وزارت اطلاعات رد شده است. البته این موضوع از سوی حسین سلاح ورزی تکذیب شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر