يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 88398
تاریخ انتشار: 21 آذر 1402 20:59
چرا کلیات بودجه ۱۴۰۳ در مجلس تصویب نشد؟

ایست بودجه پاستور پشت چراغ قرمز بهارستان

نمایندگان مجلس، با این توجیه که لایحه سال آینده تورم‌زاست و کسری دارد با آن مخالفت کردند.

امروز مجلسی‌ها کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ را رد کردند تا دولت سند دخل و خرج کشور برای سال آینده را اصلاح کند.

 کلیات گزارش لایحه بودجه ۱۴۰۳ به رای گذاشته شد و در نهایت تصویب نشد. نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس، در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، پس از استماع نظر موافقان و مخالفان درباره لایحه بودجه، با کلیات این لایحه با ۹۱ رأی موافق، ۱۲۷ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند.

 در ابتدای جلسه امروز مجلس رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ گزارش کمیسیون متبوعش درباره لایحه بودجه سال آینده را قرائت کرد و پس از آن موافقان و مخالفان کلیات لایحه بودجه نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

پس از آن کلیات لایحه بودجه به رأی گذاشته شد که وکلای ملت با اکثریت آرا با کلیات لایحه بودجه مخالفت کردند.

این در حالی است که اعضای کمیسیون تلفیق در جلسه روز گذشته خود با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با اکثریت آرا موافقت کرده‌بودند.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور روز سه‌شنبه (۱۴ آذر ماه) با حضور در جلسه علنی، لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را تقدیم مجلس کرد و به دفاع از لایحه پرداخت پس از آن هیئت رئیسه لایحه بودجه را به کمیسیون تلفیق ارجاع کرد که اعضای کمسیون به مدت ۵ روز با دعوت از وزرا و مسئولان دولتی لایحه بودجه را مورد ارزیابی قرار داده و گزارش خود را جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه کرد.
 
دلیل اصلی رد بودجه چه بود؟

نمایندگان مجلس، با این توجیه که لایحه سال آینده تورم‌زاست و کسری دارد با آن مخالفت کردند.

از سوی دیگر، لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مذاق رئیس مجلس هم خوش نیامد؛ البته او بعد از پایان رای‌گیری و رد کلیات بودجه، نظر صریح خود را اعلام کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر