شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 88248
تاریخ انتشار: 08 آذر 1402 22:09
در شش ماهه اول سال جاری میزان وزنی صادرات محصولات کشاورزی ایران کاهش یافته است. با این وجود آن‌طور که علیرضا پیمان پاک می‌گوید› است.

 طبق داده‌های گمرک ایران در سال جاری دو میلیون و 618 هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش یک میلیارد و 567 میلیون دلار به سایر کشورها صادرات داشته است که نشان از کاهش میزان وزنی صادرات و در مقابل افزایش ارزش دلاری آن می‌دهد.

علیرضا پیمان پاک، قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: صادرات محصولات کشاورزی و غذایی در شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است.

پیمان پاک با اشاره به تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی و غذایی به صداوسیما افزود: سال گذشته مشکلاتی در صادرات کیوی در بخش قرنطینه داشتیم، که این مشکلات رفع و صادرات این محصول به هند آغاز شده است.

او افزود: بعضی از محصولات کشاورزی در چند سال گذشته به صورت سنتی و از طریق کشور واسطه صادر می‌شده، به طور نمونه صادرات پای مرغ به چین از طریق کشورهای جنوب شرق آسیا انجام می‌شد، که با پیگیری سازمان دامپزشکی و وزارت خارجه تا یک ماه آینده این محصول به صورت مستقیم به این کشور صادر خواهد شد.

پیمان پاک گفت: بازگشت ارز در قبال صادرات از مشکلات صادرکنندگان محصولات کشاورزی است. با برنامه ریزی‌هایی که شده روش‌های برگشت این حوزه را متنوع کرده‌ایم و صادرکنندگان می‌توانند صادرات در برابر واردات غیر، تهاتر و واردات در ازای شمش طلا را انجام دهند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر