شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 88202
تاریخ انتشار: 04 آذر 1402 11:00
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور در استان گلستان در شب پایانی شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین از بخش‌های مختلف این جشنواره بازدید کرد.

به گزارش راه امروز: سید عزت‌الله ضرغامی با همراهی علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان و رئیس جشنواره، محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و دبیر جشنواره و جمعی از مقامات ملی و استانی از بخش‌های روستایی و عشایری، سوغات، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و موسیقی آیینی شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقوام ایران زمین بازدید کرد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران مفتخر است که هویت و اقوامی که چندهزار سال قدمت دارند را به رسمیت می‌شناسد خرسندیم که  تفاوت‌ها و وحدت بین آنها را امشب در مراسم فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران به تصویر کشیده شد.

ضرغامی تصریح کرد: پروردگار متعال هم در قرآن این تفاوت‌ها را به رسمیت شناخته است؛ برخی‌ می‌خواهند همه این تفاوت‌ها را نادیده بگیرند و همانند کمونیست‌ها مردم را یکسان سازی کنند که اشتباه است.

وی افزود: ازنظر تاریخی، کشور ما جزو اولین کشورهای جهان بوده است و درطول تاریخ اقوام ایرانی بدون هیچگونه درگیری کناریکدیگر زندگی می‌کردند.

استاندار گلستان هم در این مراسم از سفر رئیس جمهور در انتهای فصل پاییز خبر داد و اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری، ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از طرح‌های استان گلستان را افتتاح و بهره برداری خواهیم کرد.

 گلستان مقصد گردشگران

مدیرکل گردشگری استان گلستان هم در این مراسم اظهار کرد: گلستان از لحاظ ظرفیت‌های گردشگری، استان کم‌نظیری در ایران عزیز محسوب می‌شود.

محمدجواد ساوری گفت: استان ما از اینکه معبر گردشگری باشد، خارج شده و می‌توان گفت امروز گلستان یک مقصد گردشگری برای تمام مردم در سراسر ایران است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گفت: گلستان، نگارستان اقوام ایران زمین است و آمادگی دارد تا پذیرای مردم و گردشگران بین المللی باشد.

شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران با مشارکت ۳۵۰ هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از ۳۰ استان، هنرمندان صنایع دستی از افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان و هم چنین ۲۵ گروه موسیقی و آیینی اقوام مختلف از ۱۵ استان در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرستان گرگان برگزار شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر