يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 88101
تاریخ انتشار: 26 آبان 1402 13:31
رئیس دادگستری شهرستان بم از بازگشایی یک محموله توانبخشی اهدایی مربوط به زلزله زدگان بم آن هم پس از 20 سال خبر داد.
20 سال از زلزله بم می‌گذرد. اما به تازگی یک کانتینر «اهدایی توانبخشی» که مربوط به سال 82 بود و در بم تحویل داده شده بود؛ باز شد. این خبر را فردای کرمان به نقل از رئیس دادگستری شهرستان بم منتشر کرد.

طبق اظهارات سلمان اعظمی ساردو رئیس دادگستری شهرستان بم، سال 82 شخصی خارج از کشور کانتینری برای یک موسسۀ خیریه که خدمات به افراد زلزله‌زده می‌داده، ارسال کرده بود. موسسه خیریه‌ای که درحال حاضر وجود خارجی ندارد.

به گفته اعظمی ساردو، در جریان رئیس قوه قضائیه به کرمان و  بازدید مدیران قضایی از منطقۀ ویژۀ اقتصادی و همچنین انبار اموال تملیکی، پلمب این کانتینر باز  شد. بدین ترتیب پس از 20 سال  متوجه محتویات کانتینر از جمله ویلچر، واکر و وسایل مربوط به توانبخشی شدند

رئیس دادگستری بم با اشاره به اینکه گمرک براساس قوانین در این خصوص کم کاری نداشته است؛ گفت: گمرک تا زمان پرداخت حق دولت اجازۀ خروج هیچ کالایی را ندارد.

اعظمی‌ساردو افزود:  البته طی بند «ر» ماده ۱۱۹، قانون امور گمرکی، اگر وسیله‌ای در اختیار هلال‌احمر به دلیل اینکه موسسه جهانی است قرار گیرد، دیگر شامل حق گمرکی نمی‌شود. برهمین اساس در جلسه‌ای که با حضور دادستان و رئیس گمرک برگزار شد، مقرر شد در راستای اهداف شخص اهداکننده یا اهداف واحد که همان استفاده افرادی که در زلزلۀ سال ۸۲ آسیب دیده‌اند، این وسایل به هلال‌احمر تحویل داده شود.

او گفت: روند اداری این کار دو تا سه هفته طول می‌کشد، اما  مصوب شد با ترک تشریفات این وسایل به هلال‌احمر داده شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر