سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 30 2024
کد خبر: 88085
تاریخ انتشار: 25 آبان 1402 17:32
به نظر می‌رسد امضاء‌های استیضاح وزیر امور خارجه توسط محمود عباس‌زاده مشکینی نماینده کنونی مشکین‌شهر که سابقه استانداری ایلام در دولت نهم و مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دولت دهم را در کارنامه دارد تهیه شده و تا عصر روز گذشته هنوز به حدنصاب لازم برای ارسال به هیات رئیسه مجلس نرسیده است.


نماینده طبس و فردوس در مجلس به خبر استیضاح وزیر امور خارجه واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، دو روز قبل گفت‌وگویی از یکی از نمایندگان مجلس در رسانه‌ها منتشر شد که از طرح استیضاح وزیر امور خارجه حکایت می‌کرد خبری که در ادامه با اظهار بی‌اطلاعی اعضای مختلف کمیسیون امنیت ملی همراه و نشان از آن داشت که استیضاح مذکور اگرچه از سوی یکی از اعضای این کمیسیون مطرح شده، اما در همان کمیسیون هم به طور جدی مطرح نبوده است.

نصیرایی نماینده طبس و فردوس در مجلس درخصوص مطرح شدن استیضاح وزیر خارجه به ویژه در شرایط کنونی منطقه، گفت: یکی از دوره‌های موفق وزارت امور خارجه که هم پرکار، هم فعال و هم موثر بوده همین دوران کنونی است. موفقیت‌های چشمگیر، عضویت در نهادها، سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و ایجاد ارتباطات بسیار خوب با همسایگان از جمله اتفاقات خوبی بوده که در این دوره رقم خورده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر گرفتن حقوق ملت که در کشور‌های مختلف این‌ها مانده بود. در نتیجه یکی از فرصت‌های خیلی خوب و یکی از دوران توانمند و مثبت وزارت خارجه را شاهد هستیم.

نماینده مردم طبس تصریح کرد: وزارت خارجه در همین تحولات غزه و جنایاتی که رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب به آن‌هاست عملکرد خوب و فعالانه‌ای داشته اعم از سفر‌های وزیر امور خارجه، رایزنی‌های تلفنی با کشور‌های مختلف منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و تلاشی موثر که از نخستین روز آغاز شد تا گامی در جهت توقف کشتار زنان و کودکان و به نوعی نسل کشی در غزه برداشته شود.

نصیرایی تاکید کرد: قطعا حاشیه‌سازی‌هایی که در این دوران بخواهد به وجود بیاید پیرامون این حرکت کمکی به تقویت که نمی‌کند بلکه عملا توانمندی و فعالیت کنونی را تضعیف می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا و یقیناً قاطبه نمایندگان این حرکت را دنبال نکردند و نمی‌کنند.

به نظر می‌رسد امضاء‌های استیضاح توسط محمود عباس‌زاده مشکینی نماینده کنونی مشکین‌شهر که سابقه استانداری ایلام در دولت نهم و مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دولت دهم را در کارنامه دارد تهیه شده و تا عصر روز گذشته هنوز به حدنصاب لازم برای ارسال به هیات رئیسه مجلس نرسیده و البته در سامانه (کارتابل) کاری نمایندگان نیز بارگزاری نشده است؛ امری که با توجه به توقف برگزاری جلسات صحن علنی تا یکشنبه آینده بعید است محقق شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر