يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 88054
تاریخ انتشار: 24 آبان 1402 10:00
مجری توهین کننده به روحانی، به تلویزیون بازگشت

دستور حمله و تخریب روحانی صادر شد

مجری برنامه تلویزیونی سلام صبح‌بخیر با اعلام ثبت‌نام حسن روحانی در انتخابات خبرگان به طعنه گفت: «صاحب تئوری اینکه منتقدان، بیکارها، بی‌شناسنامه‌ها و بی‌سواد‌ها به جهنم بروند در انتخابات مجلس خبرگان ورود کرده است؛ کسی است که می‌گفت همه مشکلات، حتی آب خوردن مردم هم با برجام حل می‌شود و... و ان‌شاءا... شورای نگهبان به وظیفه اصلی‌اش خیلی درست عمل می‌کند.»

به گزارش راه امروز: مجری برنامه تلویزیونی سلام صبح‌بخیر با اعلام ثبت‌نام حسن روحانی در انتخابات خبرگان به طعنه گفت: «صاحب تئوری اینکه منتقدان، بیکارها، بی‌شناسنامه‌ها و بی‌سواد‌ها به جهنم بروند در انتخابات مجلس خبرگان ورود کرده است؛ کسی است که می‌گفت همه مشکلات، حتی آب خوردن مردم هم با برجام حل می‌شود و... و ان‌شاءا... شورای نگهبان به وظیفه اصلی‌اش خیلی درست عمل می‌کند.

روزنامه آرمان ملی به توهین‌ها به حسن روحانی بعد از کاندیداتوری اش در انتخابات مجلس خبرگان پرداخته است.

در ادامه گزارش این روزنامه آمده است: دلواپسان تصور آن را داشتند که با پایان ریاست جمهوری دوازدهم، نقش‌آفرینی روحانی در مناصب انتخاباتی نخواهد بود، اما او برای مجلس خبرگان ثبت‌نام کرد.

از همان ساعات تخریب علیه او آغاز شد. به‌نظر می‌رسد این بخش از بیانیه روحانی پس از ثبت‌نام بیش از همه موجب خشم دلواپسان شده است: «ایران، سهم مشاع ایرانیان است و انحصارطلبی یکی از عوامل براندازی دو اصل مشروعیت و کارآمدی نظام است. ایستادگی در برابر زیاده‌خواهان، تلاشی ممکن برای بازگرداندن آینده به ایرانیان است».

او سپس از مردم پرسیده بود: «آیا به‌عنوان عضوی از اکثریت واقعی جامعه مایلید تا حد امکان در سرنوشت جمعی خود فعالانه مشارکت کنید یا اینکه تسلیم انفعال و یأس می‌شوید و آینده خود و فرزندانتان را به اقلیتی، مدعی اکثریت، واگذار می‌نمایید. ممکن است بخشی از جامعه روی بگرداند و ناامید باشد؛ اما رسالت اکثریت، بن‌بست‌شکنی است. برای بن‌بست‌شکنی باید از دوگانه خانه و خیابان فراتر رفت و به انتخاب‌های پیش‌رو اندیشید. خانه‌نشینی حتی هنگام مظلوم واقع شدن، بازگشت به عقب است و خیابان‌گزینی حتی به وقت محق بودن، فراخواندن ناپایداری است.»

ابتدا رحیم‌پور ازغدی فعال سیاسی اصولگرا نوشت: «آقای حسن روحانی به‌عنوان «مجتهد عادل» برای خبرگان رهبری نامزد شده. ملت می‌خواهند تعریف شورای محترم نگهبان از «اجتهاد و عدالت» را در این مورد خاص، از نزدیک ببینند».

عباس عبدی در واکنش به اظهارات رحیم‌پور ازغدی نوشت: «روحانی همیشه همین بوده؛ جرأت داشتید نوبت‌های پیش می‌پرسیدید. پس از آن صداوسیما بود که بخش تخریب روحانی را فعال کرد و در برنامه تلویزیونی صبح‌بخیر ایران، تلویحا از شورای نگهبان خواسته شد؛ حسن روحانی ردصلاحیت شود.

مجری این برنامه با طعنه به روحانی گفت: ان‌شاءا... شورای نگهبان به وظیفه اصلی‌اش خیلی درست عمل کند... این خط‌دهی به شورای نگهبان در برنامه صبحگاهی سلام صبح‌بخیر که از شبکه سوم تلویزیون ایران پخش می‌شود، انجام شد. مجری این برنامه تلویزیونی که آشکارا از ثبت‌نام حسن روحانی برای انتخابات خبرگان ناراحت بود با یادآوری جملاتی از او در خصوص رفع تحریم‌ها و کنایه‌های پشت سرهمی که به وی می‌زد از شورای نگهبان خواست «به وظیفه اصلی خودش خیلی درست عمل کند».

مجری برنامه تلویزیونی سلام صبح‌بخیر با اعلام ثبت‌نام حسن روحانی در انتخابات خبرگان به طعنه گفت: «صاحب تئوری اینکه منتقدان، بیکارها، بی‌شناسنامه‌ها و بی‌سواد‌ها به جهنم بروند در انتخابات مجلس خبرگان ورود کرده است؛ کسی است که می‌گفت همه مشکلات، حتی آب خوردن مردم هم با برجام حل می‌شود و... و ان‌شاءا... شورای نگهبان به وظیفه اصلی‌اش خیلی درست عمل می‌کند.»

تکرار گاندو

این اقدام یادآور آنچه است که در سریال گاندو به نمایش درآمد. در اذهان هست که چگونه با طرح ادعا‌هایی در این سریال نسبت‌های نادرست به روحانی و وزیر خارجه او یعنی ظریف وارد می‌شد. میزان هجمه‌ها آن انداره بود که روحانی گفت: «پیروزی سیاسی ملت بزرگ ایران و دولت دوازدهم با رهبری مقام معظم رهبری و حمایت و هدایت ایشان به وجود آمد که توانستیم آمریکا را شکست دهیم. چرا با پول ملت برای این شکست آمریکا فیلم درست نمی‌کنید؟ اگر بناست از پول ملت فیلم درست کنید و نمایش دهید از واقعیت‌ها فیلم بسازید و حقایق را به مردم بگویید. پیروزی ملت را بگویید. نباید به مردم غیرواقعیت‌ها را بگوییم و نباید واقعیت‌ها را تحریف کنیم.»

واکنش‌ها به بی‌اخلاقی صداوسیما

این اقدام صداوسیما واکنش‌هایی داشت. صفحه دفتر دکتر حسن روحانی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) با انتشار ویدئوی برنامه صداوسیما که مجری از شورای نگهبان درخواست ردصلاحیت رئیس‌جمهور پیشین را کرده، واکنش نشان داد و نوشت: به افق یک رسانه ملی!

علی ربیعی سخنگوی دولت روحانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «امروز در اقدامی غیرقابل انتظار، رسانه دولت و همچنین سیمای ملی خیلی صریح، واضح و بی‌پروا رفتاری ناپسند، غیرحرفه‌ای درباره تعیین صلاحیت‌ها به‌ویژه در مورد رئیس‌جمهور سابق بروز دادند. ظاهرا نه تنها صدای جامعه شنیده نشده، بلکه همچنان تندتر از پیش با بی‌توجهی به شرایط و آینده ایران، در جهت تامین امیال تعیین شده به پیش می‌تازند. برادرانه می‌گویم با این روش‌ها خیر و مصلحتی برای ایران عزیز نیست.»

مجری ممنوع الکار شده به شبکه سه برگشت

کمتر از بیست و چهار ساعت بعد از انتشار خبری مبنی بر تعلیق یک مجری تلویزیون به دلیل انتقاد از حسن روحانی رئیس جمهور سابق، این مجری در برنامه زنده شبکه سه حضور یافت و برنامه اجرا کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر