يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 87945
تاریخ انتشار: 17 آبان 1402 16:35
گمرک ایران تازه‌ترین گزارش از رصد و پایش مدت زمان پاسخگویی به استعلامات گمرکی سازمان ها جهت بهبود روند و کاهش زمان پاسخگویی را اعلام کرد.

به گزارش راه امروز، در اجرای ماده (۱۲) قانون امور گمرکی به منظور تسهیل و تسریع انجام تشریفات گمرکی و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های مضاعف ناشی از معطلی کالاهای اظهار شده، گمرک ایران تمرکز ویژه‌ای جهت اجرای بند (چ) تبصره (۲) جز (۴) ماده ۳۸ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و بهبود فضای کسب و کار مصوبه پنجاه و چهارمین جلسه هیئت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار برای کاهش زمان پاسخگویی سازمان‌های همجوار به استعلام ها به عمل آورده است که در این بین سازمان‌های پرتراکنش از جمله سازمان ملی استاندارد، سازمان دامپزشکی، سازمان غذا و دارو و سازمان حفظ نباتات بوده است.

 براساس گزارش جدید گمرک که منتهی به شهریور و مهرماه سال ۱۴۰۲ است؛ سازمان ملی استاندارد به طور میانگین در مدت زمان ۱۰/۹ روز، سازمان دامپزشکی ۶/۱۴ روز،  سازمان غذا و دارو ۳/۶۶ روز و سازمان حفظ نباتات در مدت زمان ۳/۳۹ روز به استعلامات گمرکی پاسخ داده اند.

 مدت زمان پاسخگویی به استعلامات گمرکی در دوره قبلی که مربوط به دوره زمانی خرداد لغایت مرداد ماه سال‌جاری است، برای سازمان ملی استاندارد به طور میانگین ۹/۴۹ روز، سازمان دامپزشکی ۱۳/۹ روز، سازمان غذا و دارو ۱۰ روز و سازمان حفظ نباتات ۵/۸ روز بوده است.



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر