چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: 87899
تاریخ انتشار: 15 آبان 1402 11:03
حملات هوایی ارتش اسرائیل به نوار غزه در سی‌و‌یکمین روز از عملیات حماس علیه این رژیم ادامه یافت که در اثر آن بیش از ۱۰ نفر شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. ارتش این رژیم ضمن ادعای محاصره کامل شمال غزه، از آتش بس محدود در این منطقه خبر داد.

حملات هوایی ارتش اسرائیل به نوار غزه در سی‌و‌یکمین روز از عملیات حماس علیه این رژیم ادامه یافت که در اثر آن بیش از ۱۰ نفر شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. ارتش این رژیم ضمن ادعای محاصره کامل شمال غزه، از آتش بس محدود در این منطقه خبر داد.


پاپ فرانسیس: به خاطر خدا جنگ را متوقف کنید
۱۴۰۲/۰۸/۱۵ - ۱۱:۵۷

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان مجددا خواستار آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا شد.

در بحبوحه حملات و جنایات رژیم صهیونیستی، پاپ فرانسیس در واتیکان ضمن آنکه خواستار آتش‌بس در غزه شد، گفت: به خاطر خدا جنگ را متوقف کنید.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، وی افزود: هر کاری که ممکن است برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها و ارائه کمک‌ها به افراد مجروح و ارسال کمک به غزه، جایی که وضعیت انسانی وخیم است، انجام دهید.

رهبر کاتولیک‌های جهان در پایان با اشاره به کودکان در جنگ تصریح کرد: به کودکان در جنگ فکر کنیم. آن‌هایی که در اوکراین و دیگر درگیری‌ها هستند. ما آینده آن‌ها را می‌کشیم.

تایمز اسرائیل: افشای محل استقرار زیردریایی هسته‌ای آمریکا در خاور‌میانه اقدامی مرموز بود
۱۴۰۲/۰۸/۱۵ - ۱۱:۲۵

روزنامه اسرائیلی اقدام واشنگتن به افشای مکان زیردریایی هسته‌ای خود در خاور‌میانه را مرموز توصیف کرد.

تایمز اسرائیل نوشت که افشای محل زیردریایی «اوهایو» توسط ایالات متحده یک اتفاق بسیار نادر است زیرا این زیردریایی بخشی از سه‌گانه هسته‌ای سلاح‌های اتمی آمریکاست.

رئیسی: معتقدیم رژیم صهیونیستی فروریخته است
۱۴۰۲/۰۸/۱۵ - ۱۱:۲۳

ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری در نشست خبری مشترک با محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق با تاکید بر لزوم برقراری هرچه سریعتر آتش‌بس در غزه، گفت: این جنایت هولناک، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی و کودک‌کشی است که از سوی رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی انجام می‌شود.

او اظهار کرد: مواضع ایران و عراق در موضوع فلسطین مشترک است. هرچه سریع تر باید بمباران‌ها قطع شود. این جنایت هولناک، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی و کودک‌کشی است که از سوی رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی انجام می‌شود.  

رئیسی با بیان اینکه ما این جنایات را به حساب آمریکا و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی می‌گذاریم، تأکید کرد: آنان در همه این جنایات شریک هستند و این اعتقاد ماست. حقیقت آن است که بعد از مجاهدت و ایستادگی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و شکستی که برایشان به همراه داشت، معتقدیم این رژیم فروریخته است. آمریکایی‌ها می‌خواهند این رژیم پابرجا بماند. تاکنون برآورد همه جهان پیروزی ملت فلسطین است.
 
امیرعبداللهیان: ادامه حملات اسراییل باعث گشایش جبهه‌های جدیدی از سوی نیروهای مقاومت خواهد شد


حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی خود با اس جی شانکار وزیر امور خارجه هند، در خصوص وضعیت منطقه و اقدامات نظامیان اسرائیل در حمله به غیر نظامیان در مناطق اشغالی فلسطین رایزنی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی هشدار داد: ادامه حملات رژیم صهیونیستی باعث پیچیده تر شدن شرایط منطقه و گشایش جبهه های جدیدی  از سوی نیروهای مقاومت شده و در نتیجه منجر به افزایش و گسترده شدن درگیریها در منطقه خواهد شد.

آیت الله اراکی: طبق قوانین الهی، غزه به زودی پیروز خواهد شد
۱۴۰۲/۰۸/۱۵ - ۱۱:۲۲

آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه علمیه با اشاره به اینکه یورش بردن به دشمن با توکل به خداوند، پیروزی را درپی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: این موضوع جزو قوانین اصلی جنگ است هرچند که شما از نظر تعداد نیرو و سلاح کم‌تر از دشمن باشید.

وی با بیان اینکه طبق این قوانین الهی غزه به زودی پیروز خواهد شد، تصریح کرد: پیروزی جبهه مقاومت طولانی نخواهد بود و ما ان‌شاءالله طی روزهای آینده شاهد آن خواهیم بود و زمانی که پیروزی حاصل شود، زخم‌ها درمان خواهد شد.

 
رئیس سازمان سیا به چندین کشور خاورمیانه سفر می‌کند
۱۴۰۲/۰۸/۱۵ - ۱۱:۲۱

یک مقام رسمی آمریکایی اعلام کرد که «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا به چندین کشور خاورمیانه سفر کرده و با مقام‌های اطلاعاتی و رهبران چند کشور دیدار می‌کند.

این دیدار در بحبوحه جنگ بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین انجام می‌شود.

۴ حمله پهپادی به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه
۱۴۰۲/۰۸/۱۵ - ۱۱:۲۱

منابع آگاه در گفتگو با شبکه المیادین گزارش دادند: نیروهای مقاومت اسلامی در عراق نظامیان آمریکایی در فرودگاه اربیل را هدف قرار دادند. بر اساس این گزارش، حمله مذکور با استفاده از یک پهپاد صورت گرفت.

شبکه المیادین همچنین گزارش داد که نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد واقع در استان الانبار عراق از بامداد امروز تاکنون ۲ بار هدف قرار گرفتند. این حملات نیز با استفاده از چند پهپاد انجام شد.

در همین راستا منابع آگاه در گفتگو با شبکه المیادین تاکید کردند که پایگاه اشغالگران آمریکایی در التنف هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق از بامداد امروز تاکنون چهار بار مورد حمله قرار گرفته است.
کشورهای عرب پیش‌شرط «پیشروی در مذاکرات آزادی گروگان‌ها» در مقابل توقف موقت مخاصمات را رد کردند.


لیز دوست, خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی در گزارشی اعلام کرد: «گفتگوهایی بسیار روشن، صریح و با جزئیات فراوان». این توصیف ایمن صفدی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن از دیدار و گفتگوی روز گذشته میان وزرای خارجه عرب و آمریکا در اردن است.

در این دیدار وزرای خارجه کشورهای عربی خواستار آتش‌بس فوری به جای «توقف موقت انسان‌دوستانه مخاصمات» شدند که واشنگتن در پی آن است.

وزیر خارجه اردن به من گفت که مرتبط کردن «توقف موقت انسان‌دوستانه مخاصمات» با آزادی گروگان‌ها اساسا غیر قابل قبول است.

نتانیاهو: حماس می‌خواست همه ما را بکشد؛ اشتباه کرد و بنابراین حذف خواهد شد
۱۴۰۲/۰۸/۱۵ - ۱۱:۲۰

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در پیامی نوشت: حماس جنگی را علیه ما آغاز کرد چون می‌خواست همه ما را بکشد و هیچ بحثی در این خصوص بین ما نیست. حماس اشتباه کرد و بنابراین حذف خواهد شد. فقط با هم پیروز می شویم.

ارتش اسرائیل: نوار غزه را دو نیم کرده ایم؛ غزه شمالی و جنوبی
۱۴۰۲/۰۸/۱۵ - ۱۱:۱۹

دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای ادعا کرد که نیروهای ارتش اسرائیل به رهبری تیپ گولانی تصرف شهر غزه را به پایان رسانده و به سمت خط ساحلی  شهر پیشروی می کنند.

وی افزود که این مرحله بسیار مهمی در افزایش فشار بر حماس است و عملاً نوار غزه را به "غزه شمالی" و "غزه جنوبی" تقسیم می کند.  

سخنگوی ارتش اسرائیل از ساکنان غزه خواست به سمت جنوب حرکت کنند و تصریح کرد: ما عملیات امشب خود را به شکل بسیار بسیار قابل توجهی تشدید می کنیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر