يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 87865
تاریخ انتشار: 13 آبان 1402 14:06
گروهی از معامله‌گران معتقدند پس از رسیدن قیمت دلار هرات به مرز کانال 52 هزار تومان، بازار وارد اصلاح زمانی خواهد شد. آن‌ها می‌گویند در این اصلاحات احتمال نوسان رفت و برگشتی قیمت دلار برای خروج خریدار و فروشنده وجود دارد.

بازار ارز و سکه در انتهای هفته با پیش‌خور کردن خبر سخنرانی سید حسن نصرالله افزایشی شدند و پس از مواضع نسبتا معتدل دبیر کل حزب الله در روز جمعه رو به کاهش رفتند.

قیمت دلار هرات در انتهای هفته گذشته و در روز پنجشنبه با افزایش از محدوده مقاومت 51 هزار و 600 تومان تا 51 هزار و 800 تومان عبور کرد و به مرز کانال 52 هزار تومان رسید. اما پس از سخنرانی سید حسن نصرالله در پشت خط جمعه با کاهش در 51 هزار و 540 تومان کار خود را به پایان رساند. قیمت تتر که در انتهای هفته تا مرز 52 هزار و 600 تومان بالا رفته بود در روز جمعه با کاهش به حوالی 51 هزار و 800 تومان رسید.

همچنین در روز جمعه خبر تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا نیز در بازار دست به دست می‌شد. مجلس نمایندگان آمریکا در روز جمعه لایحه‌ای برای تشدید تحریم‌ها علیه نفت ایران با رای محکم هر دو حزب تصویب کرد. این تحریم‌ها شامل بنادر و پالایشگاه‌های خارجی می‌شود که نفت صادراتی ایران را در نقض تحریم‌های آمریکا فرآوری می‌کنند. البته این لایحه قبل از تبدیل شدن به قانون باید به تصویب سنا و امضای رئیس جمهور آمریکا برسد.

همچنین گفته می‌شود در روز شنبه وزیران خارجه عربستان، امارات، قطر، مصر و مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین با بلینکن (وزیر خارجه آمریکا) دیدار خواهند کرد. اگر نتیجه این دیدار مثبت تلقی شود می‌تواند کاهش بازار را بیشتر کند.

گروهی از معامله‌گران معتقدند پس از رسیدن قیمت دلار هرات به مرز کانال 52 هزار تومان، بازار وارد اصلاح زمانی خواهد شد. آن‌ها می‌گویند در این اصلاحات احتمال نوسان رفتی برگشتی قیمت دلار برای خروج خریدار و فروشنده وجود دارد.

تحلیل‌گران فنی معتقدند اگر قیمت دلار امروز نتواند به بالای محدوده مقاومتی 51 هزار و 600 تومان تا 51 هزار و 800 تومان برود کاهش در بازار بیشتر خواهد شد. اولین ناحیه حمایتی 51 هزار و 400 تومان و مرز حمایتی بعدی 51 هزار و 200 تومان است که اگر از دست برود می‌تواند وارد کانال 50 هزار تومان شود. بازار ارز بین 51 هزار و 300 تومان تا 51 هزار و 600 تومان نوسان خواهد داد تا قیمت درهم تکلیف ادامه روند را مشخص کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر