يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 87860
تاریخ انتشار: 13 آبان 1402 10:39
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران عنوان کرد

توصیه مهم به مردم برای خرید و فروش طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با گفت: قیمت‌ها به دلیل نوسان نرخ ارز و اونس جهانی تغییراتی دارد، اما شرایط حاد نیست. ثبات قیمت‌ها هم با توجه به شرایط موجود خوب است بنابراین مردم منتظر افزایش یا کاهش قیمت‌ها نباشند و مبادلات خود را انجام دهند.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران وضعیت بازار را مساعد عنوان کرد و اظهار داشت: در طول این هفته پس از روز شنبه آرامش نسبی به بازار بازگشت، قیمت‌ها ثبات نسبی داشت، اما مجددا روز چهارشنبه و پنجشنبه علی رغم اینکه در بازار‌های جهانی قیمت اونس کاهش یافت، اما نوسان ارزی باعث شد اندکی قیمت طلا و سکه افزایش یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین، وی اضافه کرد: در دو روز پایانی هفته هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۵ هزار تومان افزایش قیمت داشت. سکه تمام حدود ۴۰۰ هزار تومان گران شد و قیمت نیم‌سکه و ربع نیز هر کدام ۱۵۰ هزار تومان افزایش داشتند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه نوسان ارزی و اونس جهانی به یکدیگر مرتبط هستند، گفت: عرضه و تقاضا نیز روی قیمت‌ها اثر می‌گذارد، اما در روز‌های اخیر با وجود اینکه تغییری در تقاضا نبود و بازار التهاب نداشت، اما نوسان نرخ ارز باعث شد تغییرات بازار داخلی متفاوت‌تر از قیمت جهانی باشد.

به گفته بذرافشان بازار کنونی طلا و سکه الهتاب ندارد و رفتار‌های هیجانی در بازار مشاهده نشده است، وی اضافه کرد: به دلیل جنگ اسرائیل و فلسطین و تاثیرات آن روی قیمت، افزایش تقاضا رخ نداد، این بر خلاف رویه سال‌های قبل بود به همین بازار ملتهب نشد. قیمت‌ها به دلیل نوسان نرخ ارز و اونس جهانی تغییراتی دارد، اما شرایط حاد نیست. ثبات قیمت‌ها هم با توجه به شرایط موجود خوب است بنابراین مردم منتظر افزایش یا کاهش قیمت‌ها نباشند و مبادلات خود را انجام دهند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش‌بینی قیمت‌ها را در این شرایط سخت دانست و اظهار داشت: برای پیش‌بینی باید ببینیم از ابتدای هفته بازار‌های جهانی و تحولات سیاسی به کدام سمت حرکت می‌کند و نرخ ارز چه تغییراتی دارد. به طور کلی با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد نوسان چشمگیری در بازار نباشد، اما برای پیش‌بینی زود است و باید منتظر اتفاقات باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که تقاضای سکه و طلا چقدر کاهش یافته است گفت: تقاضای مصنوعات طلا از ابتدای سال کمتر شده است. نگاه مردم به خرید طلا و سکه به عنوان یک کالای سرمایه‌گذاری است به همین علت مانند گذشته روی مصنوعات طلا سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و بیشتر تقاضا برای خرید طلای دست دوم، آب شده و سکه است.

بذرافشان در پایان گفت: بار‌ها گفته شده که مردم از خرید طلای دست دوم اجتناب کنند. این طلا‌ها فاقد کد استاندارد هستند و اگر عیار آن دچار اشکال باشد به هیچ عنوان قابل پیگیری نیست مصنوعات طلای بازار اجرت حداقل و حداکثری دارد و مردم می‌توانند برای سرمایه‌گذاری طلای کم‌اجرت خرید کنند که هم از تولید حمایت کرده و هم به عنوان یک زینت استفاده کنند و درازمدت نیز یک سرمایه امن خواهند داشت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر