شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 87834
تاریخ انتشار: 11 آبان 1402 10:50
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور:

تولید بسته های سرمایه گذاری مناطق آزاد یک نوآوری مهم است

سومین نشست معاونین‌ و مدیران‌ توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی و سازمان‌های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور در تهران برگزار شد.
به گزارش فرینا، این نشست که با حضور میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و معاونین و مدیران توسعه مدیریت سازمان‌های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی برگزار شد، بر ارائه خدمات و پیاده‌سازی فرآیندهای نوین مالی‌اداری ـ استخدامی تاکید شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در این نشست با بیان اینکه مناطق آزاد از پیچیدگی‌های کمتری در نظام اداری کشور برخوردار هستند، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید از مناطق آزاد به عنوان پایلوت در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و نرم‌افزارهای یکپارچه راهبری الگوبرداری کنند.

 میثم لطیفی، قول مساعد داد دولت برای مردمی‌سازی و بهره‌مندی بومیان منطقه از ظرفیت های مناطق، در تربیت نیروی خبره و کارشناس تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

لطیفی در ادامه همچنین ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری و صدور مجوزهای بی‌نام برای سرمایه گذاران را اقدام ارزشمندی دانست و افزود: این ایده به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی کمک می‌کند که به دور از بروکراسی‌های اداری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی حضور یابند و وارد میدان عمل شوند.

** مناطق آزاد به مناطق ارزآور در کشور تبدیل شده‌اند

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی نیز در این نشست گزارشی از اقدامات و دستاوردهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارائه داد و گفت: خوشبختانه مناطق آزاد به مناطق ارزآور در کشور تبدیل شده‌اند، صادرات در این مناطق نسبت واردات پیشی گرفته و تراز تجاری این مناطق مثبت شده است.

حجت‌الله عبدالملکی افزود: در دولت سیزدهم تلاش شد در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی معضلات قدیمی و بنیادین این مناطق شناسایی و احصا شود که از جمله مهمترین آنها می‌توان به جلوگیری از قاچاق و به دنبال ثبت تمامی کالاهای ورودی و خروجی از طریق گمرک ایران، اجرای سیاست‌های مبتنی بر صادرات محوری، حذف سکوی واردات و همچنین اصلاح فرآیند ثبت شرکت‌ها و حذف شرکت‌های صوری اشاره کرد.

** تشکیل کارگروه مشترک بین دبیرخانه شورایعالی و سازمان تامین اجتماعی

 همچنین در این نشست معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی نیز با تاکید بر اینکه برگزاری چنین نشست‌هایی می‌تواند چالش های میان مسئولان را در حوزه‌های بیمه ای کاهش دهد گفت: سازمان تامین اجتماعی آمادگی دارد در نحوه دریافت لیست حق بیمه، قراردادها و پروژه‌ها با هماهنگی دبیرخانه شورایعالی تسهیل‌گری کند.

محمد محمدی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود موضوعات مرتبط میان سازمان‌های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و سازمان تامین اجتماعی همچون مسائل کارگران و بیمه آنان و اجرای قانون کار در یک کارگروه مشترک مورد بررسی و تبادل نظر قرار گیرد تا ضمن افزایش ظرفیت‌ها مشکلات نیز کاهش یابد.

در پایان این نشست پیشنهاد شد به منظور گره‌گشایی مشگلات و جلوگیری از تصمیمات سلیقه‌ای در امور بیمه ای در مناطق آزاد، تفاهم‌نامه مشترک بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و سازمان تامین اجتماعی منعقد شود.

یکپارچه سازی بیمه تکمیلی و بررسی تعهدات آن، گزارش عملکرد بودجه و مجامع، تشکیل المپیاد ورزشی کارکنان مناطق آزاد، نرم‌افزار جامع منابع انسانی، آزمون استخدامی مناطق و همچنین بررسی معضلات و چالش‌های مناطق از جمله محورهایی بود که در اولین روز از این نشست دو روزه بررسی و تبادل نظر شد.

فردا پنجشنبه در دومین روز از برگزاری این نشست نیز در خصوص تدوین آیین‌نامه نحوه هزینه کرد سفرهای خارجی، تهیه پیش‌نویس آیین‌نامه مالی و معاملاتی، تاپ چارت سازمانی و تهیه و تدوین نظام‌نامه منابع انسانی در مناطق آزاد بحث و تبادل نظر می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر