شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 87815
تاریخ انتشار: 10 آبان 1402 16:40
واکنش محسنی اژه‌ای به دستگیری فرزندان معاون اول؛

کدام مسئول فسادش ثابت شد و نظام با آن برخورد نکرد؟!

رئیس قوه قضاییه در واکنشی دیگر به بازداشت فرزندان معاون اول این قوه گفت: پدرشان هم مانع نیست تسلیم است. بازپرس، قاضی و ضابط هم نمی‌ترسند. کدام مسئول فسادش ثابت شد و جمهوری اسلامی با او برخورد نکرد؟
محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در دیدار با اقشار مختلف مردم استان کرمان گفت: درباره فرزندان معاون اول قوه قضاییه گزارش دادند که خلاف‌هایی مرتکب شده بودند، ما هیچ ابایی نداریم و آنجا که ثابت بشود می‌گوییم بگیرید و بازداشت کنید.

به گزارش میزان، او افزود: پدرش هم مانع نیست تسلیم است. بازپرس، قاضی و ضابط هم نمی‌ترسند. کدام مسئول فسادش ثابت شد و جمهوری اسلامی با او برخورد نکرد؟ برخورد با فساد اثبات‌شده مسئولان، افتخار جمهوری اسلامی است.  

او گفت: مبارزه بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد در عرصه‌ها و ساحت‌های گوناگون، جزو اولویت‌های اصلی قوه قضاییه است و ما بر این موضوع اهتمام و اصرار داریم اما باید توجه داشت که خدای ناکرده در این عرصه، در زمین دشمن بازی نکنیم و امنیت روانی و مردم را خدشه‌دار نکنیم؛

اژه ای عنوان کرد: گاهی مطالبی بدون استناد و از ناحیه دشمن مطرح می‌شود و ما به پمپاژ آنها مبادرت می‌ورزیم؛ باید از این رویکرد اجتناب کرد و در عین حال اطمینان داشته باشیم که نظام بدون اغماض با فساد و مفسد مقابله می‌کند

اژه ای افزود: کدام مسئول فسادش ثابت شد و نظام با آن برخورد نکرد؟! پسر و‌ دختر مقامی که مسولیت های مختلف از رییس جمهور تا رییس مجمع تشخیص مصلحت داشت و از قضا از اهالی همین استان کرمان بود به دلیل ارتکاب جرایم به زندان محکوم شدند یا اینکه دو فرزند معاون اول قوه قضاییه پس از وصول گزارش مستند، بازداشت شدند و پدر آنها نیز اعلام کرد که تسلیم قانون است و ضابط و دادسرا و دادگاه، بدون ترس ورود کردند. 

ما هیچ ابایی از برخورد بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و‌ مفسد نداریم

زئیس دستگاه قضا افزود: امروز ناهنجاری‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب وجود دارد و سبب آزردگی مردم ما می‌شود؛ من بعد از اغتشاشات سال گذشته مکرراً خطاب به مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله فراجا و وزارت کشور، تاکید کردم که بسیاری از جرایم در حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی و عفاف و حجاب، در زمره جرایم مشهود هستند و باید با همین ظرفیت‌های قانونی موجود، با آنها برخورد کرد تا اینکه یک قانون جامع‌تری تصویب شود.

وی افزود: انتقال و جابجایی زندان‌ها از داخل شهرها به بیرون از شهرها، یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های دستگاه قضایی است اما تحقق کامل این امر نیازمند فراهم شدن یکسری شرایط است؛ علی‌ایّحال انتقال و جابجایی زندان کرمان نیز در‌ زمره برنامه‌های دستگاه قضایی می‌باشد


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر