يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: 87808
تاریخ انتشار: 10 آبان 1402 14:50
ابلاغیه‌ای از شورای عالی نظارت به اتاق ایران واصل نشده است

وزیر صمت به بخش خصوصی پشت کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت بعد از 5 ماه از برگزاری انتخابات اتاق ایران اعلام کرد که انتخابات اتاق غیرقانونی است.
 دو روز قبل شورای عالی نظارت بر اتاق ایران در یک ابلاغیه اعلام کرد براساس صورت جلسه مصوب این شورا که به امضای اکثریت اعضای شورا رسیده، اتاق ایران مکلف شده است اقدامات لازم را برای برگزاری مجدد انتخابات با قید فوریت به انجام رسانده و نتیجه را به دبیرخانه منعکس کند.

 ابلاغیه‌ای که پیگیری‌ها نشان می‌دهد،  هنوز به اتاق بازرگانی ایران نرسیده است. گذشته از اینکه اجرای این حکم قانونی نیست.

اتاق ایران هم در اطلاعیه ای اعلام کرد: پیرو خبر منتشر شده در خبرگزاری‌ها به نقل از وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت در خصوص ابلاغ صورت‌جلسه‌ای- با محتوای نامشخص، احتمالاً با تنظیم خارج از جلسه و امضای دست‌گردان- از شورای عالی نظارت بر اتاق ایران، تاکنون یعنی ساعت ۱۵ روز چهارشنبه مورخ ۱۰ آبان‌ماه هیچ صورت‌جلسه‌ای به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران واصل یا ابلاغ نشده است.

حسین سلاح‌ورزی، رئیسی که بیش از ۱۶۳ روز در برابر انواع و اقسام حملات رسانه‌ای و جریانی و گروهی مقاومت کرد و ایستاده در اتاق نام گرفت، مثلثی نامیمون که به دنبال سایه انداختن بر همه‌چیز این کشور هستند، جلوی فعالیت او را گرفتند.

 مثلثی متشکل از جریان زر و زور و رسانه که شامل جریان سیاسی‌ حاکم بر دولت و برخی ساختارها مثل صدا و سیما است، به همراه ورشکستگان در اتاق بازرگانی و همان کسانی که در انتخابات‌های اخیر نهاد بخش خصوصی هیچ اقبالی ندارند و قافیه را می‌بازند و همچنین برخی رسانه‌هایی که در انتشار مطالب بی‌سند و مدرک گوی رقابت را از یکدیگر ربودند.

با این حال امروز عباس علی‌آبادی درباره انتخابات 28 خرداد سال جاری اتاق ایران، اعلام کرد: نظر من همان رأی شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی هست که اخیرا ابلاغ شده است.

بیش از 5 ماه بود که علی آبادی در مورد برکناری سلاح ورزی سکوت کرده بود و در واقع برخلاف سایر اعضا دولت از جمله احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و بهادری جهرمی سخنگوی دولت نسبت به برکناری حسین سلاح‌ورزی در ظاهر مقاومت می‌کرد و در عمل سکوت 5 ماهه اختیار کرده بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر