جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: 87806
تاریخ انتشار: 10 آبان 1402 13:04
رییس کمیسیون مسوولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران گفت: مساله برکناری رییس اتاق ایران، باعث چندصدایی بین جامعه و فعالین اقتصادی و حتی حاکیمت می‌شود و شکاف عمیقی بین آنها ایجاد می‌کند. در بخشی از فعالان اقتصادی شکاف ایجاد و باعث شده موضع‌گیری‌هایی در این راستا شکل گیرد.
محمود اولیایی، رییس کمیسیون مسوولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران، در گفت‌و‌گو با ایلنا در خصوص خبرهای منتشرشده در ارتباط با برکناری رییس اتاق ایران گفت: طبیعتا نمایندگانی که در اتاق ایران خدمت می‌کنند، عصاره فعالان و فرهیختگان بخش خصوصی هستند که از بین اتاق استان‌ها و از فعالان اقتصادی شهرستان و استان انتخاب شده و یا بخشی هم نمایندگان تشکل‌ها هستند که در اتاق ایران فعال شده‌اند. از همین روی، آراء این افراد دارای وزن و ارزش بسیاری است. ایستادگی در مقابل رای این تعداد از نمایندگان بخش خصوصی، قطعا تاثیر خوبی  در شرایط فعلی بر روی فعالیت و انگیزه فعالین اقتصادی ندارد. احساس می‌کنند نمایندگانشان نادیده گرفته ‌شده‌اند.

وی افزود: این سوال بین مردم هم مطرح است که چرا باید آقای سلاح ورزی برکنار بشوند؟ ایشان هم شایستگی شخصی دارند و هم منتخب نمایندگان بخش خصوصی هستند. آیا این اعمال قدرت است؟ سلیقه شخصی یا جناحی است؟ این سوالات در ذهن عامه مردم  وجود دارد و این پرسش‌ها را از ما هم به عنوان فعالان اقتصادی دارند. به نظر من هزینه این کار برای مجموعه کشور بسیار بالاست. اصلا تصمیم درستی نیست.

رییس کمیسیون مسوولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران  گفت: متاسفانه در شرایط فعلی که تحت تحریم هستیم و از نظر اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، جامعه در سطح مطلوب نیست، حفظ یکپارچگی و وحدت اهمیت دارد. سیاست گذاران کلان کشور باید به این موضوع دقت داشته باشند که اگر این وحدت ایجاد نشود و سرمایه اجتماعی وجود نداشته باشد، طبیعتا مسیری را برای توسعه نمی‌توان متصور شد.

محمود اولیایی گفت: مساله برکناری رییس اتاق ایران یکی از وقایعی است که باعث چندصدایی بین جامعه و فعالین اقتصادی و حتی حاکیمت می‌شود و شکاف عمیقی بین آنها ایجاد می‌کند. در بخشی از فعالان اقتصادی شکاف ایجاد شده و باعث گردیده موضع‌گیری‌هایی در این راستا شکل گیرد. عملا به خواست یک جناح، به جای حفظ یکپارچگی، به سمت ایجاد شکاف بیشتر حرکت می‌کنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر