پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: 87687
تاریخ انتشار: 03 آبان 1402 10:44
دادستان استان هرمزگان در گفت وگو با «راه امروز»:

کشف 2306 میلیارد كالای قاچاق / ارزش قاچاق سوخت 768ميليارد تومان

رئیس دادگستری هرمزگان از آغاز توقیف بیش از هزار تریلی، کامیون و خودروی سواری دخیل در قاچاق سوخت در این استان خبر داد.
اختصاصی/ به گزارش راه امروز: دادستان کل استان هرمزگان در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص میزان كشفيات كالا و سوخت در سال جاری گفت: طي 6 ماهه سال جاري، ارزش کشفیات كالا قاچاق 2هزار میلیارد و 306 ميليون تومان بوده است. 

احمدی منش، ارزش قاچاق سوخت را 768ميليارد تومان اعلام کرد که جمع كل قاچاق کالا و سوخت در نیمه اول امسال، 3هزار ميليارد و 74 میلیون تومان بوده است. 

او درباره اینکه چه میزان سوخت قاچاق شده است، اعلام کرد: میزان سوخت قاچاق سوخت در بازه زمانی یاد شده، 61 میلیون لیتر گزارش شده است. 
در همین حال، مجتبی قهرمانی رئیس دادگستری استان هرمزگان نیز صبح امروز اظهار کرد: باتوجه به ضربه سختی که به بزرگترین شبکه قاچاق سازمان یافته سوخت در استان هرمزگان وارد شد و بیش از پنج‌هزار و ۵۰۰ خودروی فعال در حوزه قاچاق سوخت با مستندات غیرقابل انکار شناسایی شدند، از امروز (سوم آبان) فرآیند توقیف حدود یکهزار دستگاه از خودروهای دخیل در قاچاق سوخت به دستور مقام قضایی در راهنمایی و رانندگی استان آغاز شده است.

وی افزود: این خودروها شامل انواع ماشین‌های سبک و سنگین هستند و توقیف آن‌ها با انتقال به پارکینگ انجام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: علاوه بر توقیف خودروهای متخلف در سامانه راهور، کارت سوخت این خودروها نیز در سامانه کارت سوخت نیز توقیف می‌شود.

به گفته قهرمانی، خودروهایی که کارت هوشمند دارند و رانندگانی که در امر قاچاق فعالیت کرده‌اند، هر ۲ کارت هوشمند آن‌ها، توقیف و غیرفعال می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر