شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 87685
تاریخ انتشار: 03 آبان 1402 10:38
وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با حجت الله عبدالملکی:

برای جهش سرمایه گذاری در مناطق آزاد از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم

صبح امروز، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی ویژه اقتصادی با محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش فرینا، در این دیدار حجت الله عبدالملکی به بیان نظام مسائل احصا شده مناطق آزاد کشور با حوزه وزارت جهاد کشاورزی و ارائه راهکار پیشنهادی برای حل آنان پرداخت.

عبدالملکی با بیان اجمالی ظرفیت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گفت: این مناطق با دربرگیری بیش از 70 درصد از ترانزیت دریایی کل کشور و نیز بیش از 30 درصد از صادرات غیر نفتی، نقشی کلیدی در اقتصاد کشور دارند.

وی همچنین از فعالیت بیش از 2500 شرکت بزرگ در این مناطق خبر داد و گفت: بررسی نسبت جمعیت به اشتغال این مناطق، نشان از جذب نیروی کار از سایر نقاط کشور در این مناطق دارد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، به هدف اصلی از این دیدار پرداخت و گفت: نظام مسائل مناطق آزاد با حوزه وزارت جهاد کشاورزی با همکاری و هماهنگی معاونت های دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد احصا شده، و حل این مسائل کمک شایانی به بومیان و فعالین اقتصادی خواهد کرد تا در راستای بند یازدهم سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و جهانی سازی این مناطق در دولت مردمی سیزدهم، شاهد جهش سرمایه گذاری و صادرات در این مناطق باشیم.

ساماندهی سامانه‌ها، رفع موانع مربوط به طرح جامع مناطق آزاد جدید، ویرایش ابلاغیه وزارت جهاد در ارتباط با صادرات مجدد، انتقال سند مالکیت اراضی، تغییر رویکرد صندوق های تامین منابع مالی حوزه های کشاورزی، حل مشکلات زمین‌های پایین سد کرم آباد، توزیع عادلانه آب و صادرات صیفی جات از جمله مسائل مطرح شده در این دیدار بود.

محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی نیز با اشاره به راهبرد مناسب این مناطق در بین المللی شدن و جهش در سرمایه گذاری و صادرات، از آمادگی کامل این وزارتخانه برای حل مسائل مورد گفتگو در این دیدار خبر داد و اظهار داشت که این مسائل در اسرع وقت با گذر از بدنه کارشناسی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و وزارت جهاد کشاورزی به ذی‌نفعان متناظر ابلاغ خواهد شد و این وزارتخانه برای جهش سرمایه گذاری در مناطق آزاد از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر