يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 87654
تاریخ انتشار: 30 مهر 1402 09:46
در پی تخلفات موسسه اعتباری تعاونی دانش‌آموختگان سبزوار و با عزم راسخ سازمان امور مالیاتی در مبارزه با فرار مالیاتی، مبلغ یک هزار و 350 میلیارد تومان از حقوق ضایع شده بیت‌المال احیاء و در مسیر خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران قرار گرفت.
به گزارش راه امروز، رسانه مالیاتی ایران و به نقل از دفتر روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور، در پی عدم رعایت قوانین و مقررات از سوی تعاونی دانش‌آموختگان سبزوار(ثامن‌الحجج) این تعاونی منحل گردید،  سپس احیا و مطالبه بدهی‌های سنواتی دوازده ساله صندوق مذکور طی سال‌های 1387 تا 1399 به اداره کل مبارزه با فرار مالیاتی و وصول و اجرای ویژه شهر و استان تهران واگذار شد.  

بر این اساس به منظور تأمین منابع مالی برای احقاق حقوق مالباختگان و با هماهنگی دادگستری تهران تعداد 126 فقره پلاک ثبتی متعلق به تعاونی مذکور رفع توقیف شد تا هیئت تصفیه تعاونی فوق اقدامات لازم را برای بستانکاران به عمل آورده و مبالغ مالباختگان را پرداخت نماید. 

در این راستا سازمان امور مالیاتی کشور با رعایت تشریفات قانونی برای احقاق حقوق بیت‌المال و اخذ دیون دولتی از جمله مالیات و جرائم مترتب برآن از طریق برگزاری مزایده و حراج، فروش 58 واحد مسکونی به متراژ 8  هزار و 900  مترمربع در اصفهان و یک ملک یک هزار و 690 مترمربعی در استان گلستان را در مرحله اجرا دارد. 

همچنین10 واحد اداری به متراژ یک هزار و 350 مترمربع در تهران وفق مقررات موضوعه و به استناد ماده 215 مالیات‌های مستقیم به نام دولت جمهوری اسلامی تملک گردید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر