جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: 87649
تاریخ انتشار: 29 مهر 1402 12:38
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: دادگستری هرمزگان ۵ هزار کانتیر شامل کالاهای اساسی تعیین تکلیف شده ‌ برخی از این کالاها به چرخه تولی بازگشت داده شده،
 مجتبی قهرمانی رئیس دادگستری استان هرمزگان امروز شنبه ۲۹ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه اظهار کرد: حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان با رویکرد عدالت اجتماعی بدون شک در نوع خود بی بدیل است و این تدبیر نو چند ویژگی جدید دارد که در جای خود قابل تقدیر است.

او با بیان اینکه بحث عدالت اجتماعی از تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه است افزود: قوه قضائیه از نقد استقبال می کند اما این انتقادات باید مستند باشد از این رو برگزاری چنین تورهایی به منظور ایجاد یک فضای رسانه‌ای در تعامل با دستگاه قضایی محسوب می شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه با بیان اینکه روند اعتبار قضایی بسیار کند است تصریح کرد: با یک اقدام ساده ممکن است دستگاه قضایی آسیب جدی ببیند از این رو رسانه در این حیطه نقش مهمی دارد. بنابراین ما معتقدیم رشد و بلوغ قوه قضائیه به خوبی تبیین نشده و رسانه در راستای این رشد نقش مهمی دارد.

قهرمانی با بیان اینکه موضوعات مهمی در قوه قضائیه وجود دارد که به آنها پرداخته نشده است خاطرنشان کرد: برای تحقق رشد دستگاه قضایی ما دارای چند شاخص هستیم که منابع انسانی یکی از این شاخص هاست که خوشبختانه این امر در قوه قضائیه نمود عینی دارد و امروز بیش از ۷۰ درصد از قضات و ۲۰ درصد از کارمندان ما تحصیلات تکمیلی و دکترا دارند.

وی تاکید کرد: مدیریت و برنامه ریزی و حوزه آمار و فناوری از دیگر شاخص‌های مهم در جهت رشد دستگاه قضایی است که این مهم نیز به خوبی در دستگاه قضایی حاصل شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲۰ میلیون سوء پیشینه الکترونیکی صادر شد گفت: اساس تحول در قوه قضائیه با انتخاب حجت‌الاسلام اژه ای از سوی رهبری کلید خورد و مدیران دستگاه قضایی با توجه به تجربه رئیس دستگاه قضا  دستورات وی را اجرایی می‌کنند.

قهرمانی اظهار کرد: گفتمان عدالت اجتماعی، کمک به دولت، تعامل با سایر قوا،حضور میدانی، نقدپذیری، شنیدن حرف مردم و قانونمداری از مهم ‌ترین ویژگی‌های دستگاه قضا در دوران ریاست حجت‌الاسلام اژه‌ای در دستگاه قضایی است  که نمود عینی و عملی ددارد.

او در صحبتهایش تاکید کرد: آزادی سواحل و رفع تصرف اراضی ملی، عفو گسترده محکومان، ساماندهی کالاهای مانده در گمرکات و ورد به مساله رسوب کالاها ومعطلی کشتی‌ها از جمله موارد مهمی است که در  دستور کار دستگاه قضا در دوران ریاست حجت‌الاسلام اژه ای قرار گرفته و ما در استان هرمزگان نیز آنها اجرایی و عملیاتی کردیم.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه ما شرکت‌های فعال در استان را موظف به اجرای مسئولیت اجتماعی کردیم گفت: دراستان ما مشکلات متعددی را در حیطه رویکردهای شهری داشتیم از این رو باتوجه به فعالیت صنایع مختلف در استان در جهت وصول مالیات از این شرکت‌ها وارد عمل شدیم.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تاکید کرد: اطلاعاتی واصل شد که شرکت‌های بزرگ مالیات خود را در استان پرداخت نمی‌کنند چنانچه طبق قانون درصدی از مالیات ارزش افزوده متعلق به شهرداری است، دستگاه قضایی ورود کرد تا مالیات ٩٢ شرکتی که در ١٧ استان دیگر پرداخت می‌شد را با مکاتبات با دستگاه‌های ذیربط و استان‌های موردنظر در همین استان دریافت و هزینه شود. 

قهرمانی، اعلام کرد که  در حال حاضر 4000 میلیارد تومان از بدهی‌های مالیاتی از طریق دادگستری هرمزگان وصول شده، که به شهرداری ها و دهداری ها اختصاص پیدا کرده است. 

قهرمانی تاکید کرد: با اقدامات صورت گرفته برای اخذ مالیات شرکت‌های بزرگ استان، پرداختی مالیات این ۶ ماهه نسبت به دوره قبل ۶٣ درصد افزایش داشته است. خوشبختانه کار به جایی رسید که مدل کاری استان، طی بخشنامه‌ای در ٢١ اردیبهشت ١۴٠٠ توسط سازمان امور مالیاتی به سایر استان‌ها ابلاغ شد. 

اودر ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی دادگستری هرمزگان در حوزه بنادر، قاچاق سوخت و رسوب کالاها تصریح کرد: در کارمدیریتی ابزار مهمی است و رسانه در این راستا بازوی کمکی ماست.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر