جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 8758
تاریخ انتشار: 25 آذر 1392 19:35
به گزارش  راه مردم به نقل از خبرنگار سیتنا (citna.ir)، دکتر محمود واعظی که در اولین نشست خبرگان فناوری اطلاعات کشور با موضوع بررسی و تبادل نظر پیرامون پیش نویس اسناد مدل مفهومی طرح شبکه ملی اطلاعات، سخن می‎گفت، خاطرنشان کرد: همیشه دانش و تجربه دو مقوله جدا از هم ولی مورد نیاز هم بوده اند که ما درصددیم با ایجاد پلی مستحکم میان دانشگاه‎ها و بخش‎های اجرایی کشور، اقدامات نظری و تجربی همزمان صورت پذیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: ما به دنبال این مهم هستیم که این احساس ایجاد شود که وزارت ارتباطات متعلق به همه است. خانواده‎ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، خانواده‎ی بزرگی است و اگر یک همبستگی و تبادل نظر بین فعالان این حوزه انجام شود تمام هدف‎گذاری های این حوزه را می‎توانیم با هم پیش ببریم.

وزیر ارتباطات، ادامه داد: نگاه دولت در حوزه‎ی اقتصادی این گونه است که وزارت ارتباطات می‎تواند نقش عمده‎ای در باروری اقتصاد کشور به عهده داشته باشد؛ که وزارت ارتباطات با همکاری با بخش خصوصی به دنبال تحقق این مهم است.

واعظی تاکید کرد: مردم مطالبات گسترده‎ای برای دریافت خدمت و سرویس از ما دارند که ما باید به این موضوع اهمیت دهیم و ICT باید بتواند به عنوان پیشگام توسعه و زیرساخت اقتصاد کشور نقش مهمش را ایفا کند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر روستائیان هم به دنبال دسترسی به اینترنت پرسرعت هستند. پس در این شرایط وظیفه‎ی ما بالابردن رضایت مردم و مهمتر از آن ایجاد زیرساخت‎های کشور است که پس از گذر از گردنه‎های تحریم و موانع بتوانیم به سرعت به دنبال توسعه‎ای در شان مردم باشیم.

وی، ادامه داد: طبق برنامه‎ی پنجم توسعه با بررسی هایی که در این چند ماه انجام شده 2 سال و هشت ماه از برنامه گذشته، در حالی که تنها 15 درصد از این برنامه انجام شده است. ما با تامین منابع و بستن قرارداد با شرکت های خارجی تنها به دنبال انجام کارهای عقب افتاده نیستیم بلکه به دنبال ایجاد زیرساخت‎های توسعه و انجام کارها با برنامه‎ریزی منسجم هستیم.

به گزارش خبرنگار سیتنا، واعظی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: ما در وزارت ارتباطات قصد تصدی گری نداریم و فقط به دنبال توسعه‎ی زیرساخت‎ها و واگذاری امور به سایرین هستیم. دولت و بخش خصوصی مکمل هم هستند و زمانی تولید در کشور رونق می‎گیرد که تحقیق و توسعه مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

وی در ادامه خطاب به حاضرین در نشست گفت: امیدوارم این جمع همچنان حفظ شود و نظرات جمع به تاثیرگذاری برسد. ما باید زمینه‎های لازم را فراهم کرده و به بخش خصوصی تضمین دهیم که امنیت سرمایه گذاری حفظ و سوددهی تضمین خواهد شد؛ که در این شرایط  سرمایه‎های داخلی به سمت ICT سوق داده می‎شود.

واعظی خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم حاصل کار ما، بهبود در وضعیت زندگی مردم، ارتقای کارآمدی، افزایش بهره‎وری و ایجاد فرصت‎های شغلی را به همراه داشته باشد.

واعظی در بخشی دیگر از اظهاراتش تاکید کرد: در اولین جلسه‎ی شورای عالی فضای مچازی، وزارت ارتباطات مسوول شد تا چارچوب مفهومی شبکه‎ی ملی اطلاعات را طراحی کند که در این راستا مهندس جهانگرد و همکارانشان در سازمان فناوری اطلاعات، چارچوب را تنظیم کردند که نیم نگاهی به آینده نیز داشته‎اند و در نهایت این طرح پس از تبادل نظر با متخصصان به تصویب شورا می‎رسد.

وزیر ارتباطات در پایان خاطرنشان کرد: دولت مصصم است که شبکه ملی اطلاعات سریع تر کامل شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر