يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 87519
تاریخ انتشار: 21 مهر 1402 21:16
خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع آشنا به تفکر ریاض گزارش داده عربستان سعودی برنامه‌های تحت رهبری آمریکا برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را به تأخیر انداخته است.
فارس نوشت: خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع آشنا به تفکر ریاض گزارش داده عربستان سعودی برنامه‌های تحت رهبری آمریکا برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را به تأخیر انداخته است.

پیش از این برخی منابع گفته بودند عربستان سعودی به عنوان زادگان اسلام و میزبان دو مکان مقدس تا زمان عملیات حماس اظهار کرده بود که اجازه نخواهد داد برنامه‌هایش برای رسیدن به یک توافق دفاعی عمده با آمریکا معوق شود، حتی اگر اسرائیل امتیاز‌های عمده‌ای به فلسطینی‌ها ندهد.

به نوشته رویترز، اما پیگیری رویکردی که فلسطینی‌ها را در حاشیه قرار دهد اکنون خطر عصبانی کردن کشور‌های عربی در منطقه را به عهده داشت که رسانه‌هایشان در حال انتشار تصاویری از کشته شدن فلسطینی‌ها در حملات اسرائیل هستند.

یکی از منابع آشنا به تفکر ریاض گفت گفتگو‌ها فعلا نمی‌توانند ادامه پیدا کنند و مسئله امتیاز اسرائیل به فلسطین بایستی به یک اولویت بزرگتر به هنگام از سرگیری گفتگو‌ها تبدیل شود. رویترز نوشته این اظهارنظر نشان می‌دهد که عربستان هنوز طرح عادی‌سازی روابط را کنار نگذاشته است.

طبق نوشته این خبرگزاری بازنگری عربستان در رویکرد خود چالشی برای تلاش‌های واشنگتن جهت ادغام اسرائیل در منطقه‌ای است که آرمان فلسطین در آن یکی از نگرانی‌های عمده کشور‌های عربی به شمار می‌رود.

عزیز القاشیان، تحلیلگر سعودی گفت: «عادی‌سازی روابط از ابتدا تابو در نظر گرفته می‌شد. این جنگ تنها آن را تشدید می‌کند.»

یک منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته واشنگتن در هفته جاری عربستان سعودی را برای محکوم کردن حماس به دلیل عملیات طوفان‌الاقصی تحت فشار گذاشت.

به نوشته رویترز فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی این درخواست را رد کرد. یک منبع دیگر نیز این روایت را تأیید کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر