يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 87491
تاریخ انتشار: 19 مهر 1402 12:04
کاهشی‌های بازار معتقدند طی چند روز آینده بازارساز اجازه نوسان صعودی در بازار نخواهد داد اما افزایشی‌های بازار معتقدند پایینی‌های بازار برای گیج‌کردن معامله‌گران است و قیمت دلار وارد دامنه 40 نخواهد شد.
به گزارش اکوایران، قیمت دلار پس از سقف‌زنی موقت در 53 هزار و 600 تومان در پشت‌خط دوشنبه با کاهش به کانال 52 هزار تومان رسید. قیمت دلار هرات در روز سه‌شنبه در 53 هزار تومان آغاز به کار کرد و با کاهش تا وارد کانال 51 شد اما در 51 هزار و 900 تومان حمایت تشکیل داد. بازار ارز هرات در پشت‌خط سه‌شنبه به کاهش خود ادامه داد و حتی به 51 هزار و 750 تومان رسید و در ادامه در 52 هزار و 100 تومان بسته شد. قیمت درهم امارات در 14 هزار و 700 تومان شروع به کار کرد و با کاهش به 14 هزار و 500 تومان رسید. با این نرخ درهم، قیمت دلار 53 هزار و 200 تومان برآورد می‌شود.

معامله‌گران می‌گویند بازار ارز و سکه به دو دلیل در روز سه شنبه کاهش داشتند. یک اینکه مواضع رهبری انتظارات منفی را تعدیل کرد و دلیل دوم به تزریق بازارساز برمی‌گردد. خبرگزاری تسنیم مدعی شده  شنیده‌ها حاکی از احتمال حضور بازارساز به منظور عرضه سنگین ارز در بازار و جمع‌آوری نقدینگی ریال در نرخ‌های فعلی بازار است. افزایش فروش و عرضه با توجه به شوک افزایشی نرخ در روزهای اخیر مخاطره ریزش نرخ را بالا می‌برد. به نظر می‌رسد کاهش نرخ دلار در روز جاری تا این لحظه هم تحت تاثیر واکنش بازار به این خبر و افزایش فروش در بازار صورت گرفته است. نشانه‌هایی از مداخله درهم از طریق یکی از بانک‌ها عامل وجود دارد.

تحلیل‌گران فنی معتقدند اگر قیمت دلار امروز حمایت 51 هزار و 900 تومان را از دست بدهد حمایت میانی آن 51 هزار  600 تومان خواهد بود. در ادامه اگر این سطح هم از دست برود می‌تواند با کاهش هزار تومانی تا 51 هزار و 200 تومان پایین برود. اما اگر قیمت دلار بالای 51 هزار و 900 تومان تثبیت دهد برای شکستن مقاومت 52 هزار و 300 تومان تلاش خواهد کرد. کاهشی‌های بازار معتقدند طی چند روز آیند بازارساز اجازه نوسان صعودی در بازار نخواهد داد مگر اینکه اتفاق جدید سیاسی بیفتد اما افزایشی‌های بازار معتقدند پایینی‌های بازار برای گیج کردن معامله‌گران است و قیمت دلار پس از استراحت دوباره بر مدار صعود برمی‌گردد. به عقیده این دسته بازارساز هرچقدر هم تلاش کند قیمت دلار فعلا وارد دامنه 40 هزار تومان نخواهد شد.

در روز سه‌شنبه یک خبر در بازار دست به دست می‌شد مبنی بر اینکه جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید گفته است آمریکا می‌تواند ۶ میلیارد دلار ایران را که در بانک قطری نگهداری می‌شود ر مسدود کند. معامله‌گران معتقدند در صورت چنین اتفاقی احتمال نوسان صعود در بازار بیشتر می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر