يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 87445
تاریخ انتشار: 17 مهر 1402 12:20
چرا از مواجهه رویارویی و علمی واهمه داریم؟ با کسی که هیچ تریبونی در صداوسیما و امکانی برای ابراز عقیده ندارد،
احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز که استاندار آذربایجان شرقی در دولت احمدی‌نژاد نیزبوده،مصاحبه ای با روزنامه هم میهن با محوریت محمود احمدی نژاد داشته که بخش هایی از آن را می خوانیم.


اصرار احمدی‌نژاد برای خروج از ایران چه بود؟

حق احمدی‌نژاد است که در نشست‌ها و کنفرانس‎های علمی شرکت کند و کسی نمی‌تواند این حق را از او دریغ کند. اما یک مجموعه امنیتی به خود اجازه داده حقوق فردی او - نه به‌عنوان رئیس‌جمهوری اسبق کشور - را سلب کرده و بدون هیچ پشتوانه قانونی پاسپورت او را توقیف کند. این بزرگترین خطاست. یک دستگاه امنیتی با پشتوانه کدام قانون جلوی شرکت او را در یک اجلاس علمی می‌گیرد؟ این در حالی است که باید از ظرفیت علمی کشور و او برای حضور در مجامع جهانی استفاده شود. چنین برخوردی با رئیس‌جمهوری سابق کشور از روی جهل و نادانی است. انگار با یک آدم سابقه‌دار و دارای سوابق بزه و جنایت رفتار می‌کنند و او ۱۰ ساعت در فرودگاه معطل و تمام پرواز‌ها را مختل می‌کنند که خسارت‌های بسیار زیادی به کشور و او – احمدی‌نژاد - وارد می‌شود.

برخی می‌گویند نگرانی از تهدیدات امنیتی که احتمال داشت جان احمدی‌نژاد را به خطر بیندازد به دلیل پیش‌بینی حماس به اسرائیل بوده است. به نظر شما این پیش‌بینی انجام شده است؟

اگر واقعاً چنین احساس مسئولیتی وجود داشت اجازه می‌دادند که محافظان او هم بروند، اما احمدی‌نژاد را بدون محافظ به سفر فرستادند.

احمدی‌نژاد دعوت شده بود یا قصد شرکت در این سمپوزیوم را داشت؟

احمدی‌نژاد به‌عنوان سخنران افتتاحیه این اجلاس علمی دعوت شده بود. کسی هم نمی‌تواند حق شرکت در این اجلاس را از او سلب کند. اگر کسی از زاویه علمی درباره این موضوع حرفی دارد قابل بیان است. اصلا این موضوع را دستمایه حضور او در صداوسیما قرار دهند. اگر کسی جرأت دارد، کاری کند تا احمدی‌نژاد در صداوسیما به همین موضوع جواب دهد. چرا از مواجهه رویارویی و علمی واهمه داریم؟ با کسی که هیچ تریبونی در صداوسیما و امکانی برای ابراز عقیده ندارد، در عین حال عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است، در فرودگاه اینطور رفتار می‌کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر