يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 87421
تاریخ انتشار: 16 مهر 1402 13:30
نخستین معاملات امروز دلار در بازار آزاد که از محدوده ۵۱ هزار و ۳۵۰ تومان آغاز شده بود، در این لحظات به ۵۱ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش یافته است.

بر اساس وب سایت بانک مرکزی در دومین از هفته جاری، قیمت هر اسکناس دلار ۴۱ هزار و ۲۰۹ تومان و یورو ۴۳ هزار و ۶۵۹ تومان اعلام شد.


 نرخ حواله دلار در تابلوی معاملاتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران نیز ۳۷ هزار و ۴۵۱ تومان اعلام شد. دلار در بازار آزاد نیز امروز در حالی به ۵۱ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده، که روز گذشته از محدوده ۵۰ هزار و ۳۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۷۰۰ صعود کرده بود.

بر اساس این گزارش، در بین کامودیتی‌ها، نفت برنت دریای شمال در پایان هفته میلادی با افت ۵ دلار و ۸۵ سنتی، به قیمت ۸۴ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه بسته شد. هر اونس فلز زرد نیز با ۱۰ دلار افزایش در محدوده ۱۸۳۲ دلاری هفته میلادی را به پایان برد.

همچنین رصد بازار سکه و طلا نشان می دهد، سکه امامی با افزایش بی‌سابقه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی در عرض یک روز، دو کانال بالاتر آمد و با قیمت ۲۹ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان خرید و فروش شد. ربع سکه هم امروز به ۱۰ میلیون و ۶۴۳ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته ۵۵۰ هزار تومان افزایش نشان می‌دهد.

طلای ۱۸ عیار هم با رشد ۱۵۱ هزار و ۴۰۰ تومانی نسبت به دیروز به ۲ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.


معامله‌گران فنی در تحلیلی کوتاه مدت معتقدند قیمت‌ها به سطوح مهمی رسیده‌اند و در روز شنبه هم افزایش زیادی داشته‌اند، پس در روز یکشنبه بازار می‌تواند اندکی اصلاح دهد. اگر قیمت دلار امروز زیر 50 هزار و 500 تومان برود می‌تواند با اصلاح تا محدوده حمایتی 50 هزار و 300 تا 200 تومان پایین برود. اما اگر بالای این سطح تثبیت بدهد می‌تواند برای شکستن 50 هزار و 800 تومان تلاش کند. محدوده قیمتی 13 هزار و 800 تومان نیز در بازار درهم برای معامله‌گران مهم است که تثبیت دهد یا نه.

در تحلیل میان‌مدت بازار در فاز صعودذ قرار گرفته و مقاومت مهم قیمت دلار در حوالی 52 هزار و 500 تومان است. در صورت تثبیت درهم بالای مرز مهم 13 هزار و 800 تومان، مقاومت میان‌مدتی 14 هزار و 100 تا 200 تومان را پیش‌روی افزایش دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر