شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 87398
تاریخ انتشار: 14 مهر 1402 14:13
آتیلا پسیانی پس از تحمل یک دوره بیماری از دنیا رفت.

آتیلا پسیانی؛ بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما به علت بیماری سرطان در سن ۶۶ سالگی در فرانسه در گذشت.

در پی درگذشت این هنرمند نام آشنا انجمن بازیگران خانه سینما اطلاعیه ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: با قلبی اندوهگین و دردبار و زبانی الکن به اطلاع می‌رسانیم متاسفانه هنرمند ارزشمند و بی‌بدیل سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان آتیلا پسیانی عزیز پس از دوران سخت و طولانی بیماری و در خارج از وطن از میان ما رفت و به آرامش بیکران پیوست.

انجمن صنفی بازیگران سینما این سوگ بزرگ را به خانواده محترم و هنرمند ایشان، خانم فاطمه نقوی، خانم ستاره پسیانی و آقای خسرو پسیانی و همچنین به حضور همکاران گرامی، جامعه تئاتری کشور و تمامی دوست‌داران ایشان تسلیت عرض می‌نماید.

همچنین با هماهنگی‌های انجام گرفته منتظر انتقال پیکر این هنرمند به ایران هستیم و پس از آن متعاقبا زمان و مکان تشییع به اطلاع خواهد رسید.

آتیلا پسیانی متولد سال ۱۳۳۶ در تهران است، لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنر‌های زیبا دارد، وی فرزند «جمیله شیخی» و همسر «فاطمه نقوی» بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر است.

مادرش مرحوم جمیله شیخی بازیگر سینما و تلویزیون بود. دو فرزند دارد، یک پسر و یک دختر، دخترش ستاره نیز بازیگر است.

بازی در تئاتر را از سال ۱۳۵۶ و حضور جلوی دوربین را از سال ۱۳۵۷ با فیلم کوتاه «سکوت و سلام»، همکاری «شاهرخ غیاثی» تجربه کرد و همینطور بازی در سینما را از سال ۱۳۶۰ با «عفریت»، همکاری «فرشید فلک نازی» شروع کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر