يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 87282
تاریخ انتشار: 02 مهر 1402 10:46
تعیین تکلیف ریاست اتاق ایران در نشست سران قوا

سیگنال مثبت دستگاه قضا به سلاح‌ورزی

معاون اول قوه قضاییه در نامه‌ای به حسین سلاح‌ورزی، دبیر کمیته حمایت از کسب‌وکار، محمدباقر الفت، معاون قوه قضاییه را به عنوان نماینده این دستگاه در کمیته حمایت از کسب‌وکار معرفی کرد.
وزیر اقتصاد اعلام کرد، تعیین پرونده انتخابات هیات رییسه اتاق بازرگانی پس از هماهنگی نهایی با سران قوا اعلام خواهد شد.  28 خرداد سال جاری بود که حسین سلاح‌ورزی با اکثریت آرا برای یک دوره چهارساله به عنوان رییس اتاق بازرگانی ایران انتخاب شد. اما از همان ابتدا مخالفت‌هایی با انتخاب او به عنوان رییس اتاق بازرگانی ایران مطرح شد و وزیر صنعت، معدن و تجارت چندین جلسه تعیین کرد تا در شورای عالی نظارت به تخلفاتی که در انتخاب اتاق صورت‌گرفته بود رسیدگی شود، اما جلسات برگزاری نتیجه‌ای به همراه نداشت.

مخالفت‌ها با ریاست سلاح‌ورزی در حالی هنوز ادامه دارد و زمزمه‌هایی در خصوص بررسی تخلفات این دوره از انتخابات به گوش می‌رسد که همایش توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و ویتنام با حضور برخی از نمایندگان مجلس برگزار شد و در این جلسه رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از حل‌وفصل شدن حواشی این دوره از انتخابات خبر داد. از سوی دیگر از چهارشنبه گذشته فضا به طریقی پیش رفته بود که این تصور به وجود‌ آید که انتقادات مطرح شده به انتخابات کمی کم‌رنگ شده است، اما امروز و با اظهارنظر وزیر اقتصاد این پروند نیمه بسته مجدد باز شد.
ایران لیوان | تولیدکننده انواع لیوان کاغذی تبلیغاتی

دراین‌خصوص و به گفته خاندوزی در آخرین جلسه هیات عالی نظارت بر اتاق بازرگانی که با حضور آقای سلاح‌ورزی برگزار شد، مستندات نهادهای نظارتی در این جلسه مطرح و آقای سلاح‌ورزی نیز دفاعیاتی را از رویه‌هایی که اتفاق افتاده است، مطرح کردند و در نهایت باتوجه به اینکه تصمیمی که شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران (باتوجه‌به اختیارات قانونی خود) می‌گیرد، باید هم‌راستای نظر سایر ارکان نظام باشد، وزیر صمت به‌نوعی اعلام تنفس کرد تا در جلسه دیگری به نتیجه نهایی (در خصوص تخلفات رخ‌داده در انتخابات مذکور) برسیم. با این شرایط می‌توان گفت در حالی سه ماه از انتخاب حسین سلاح ورزی به عنوان رییس اتاق بازرگانی ایران می‌گذرد که دولت  صلاحیت این دوره از انتخابات را نه رد کرده‌ و نه تایید و همچنان تکلیف این دوره از انتخابات نامشخص است.

سلاح ورزی نماینده دستگاه قضا در کمیته کسب وکار شد

در همین حال، معاون اول قوه قضاییه در نامه‌ای به حسین سلاح‌ورزی، دبیر کمیته حمایت از کسب‌وکار، محمدباقر الفت، معاون قوه قضاییه را به عنوان نماینده این دستگاه در کمیته حمایت از کسب‌وکار معرفی کرد.

 این نامه را می‌توان سیگنال مثبت قوه قضاییه به سلاح‌ورزی رییس اتاق بازرگانی ایران دانست. از زمان برگزاری انتخابات هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران، مخالفان این دوره از انتخابات اظهار‌نظرهای گوناگونی مطرح کردند تا انتخابات را فاقد وجاهت قانونی اعلام کنند. این موضوع تا جایی پیش‌رفت که برخی از دستگاه‌ها از ابطال این دوره از انتخابات خبر دادند، اما به مرور مخالفت‌ها کمرنگ شد.

به‌طوری‌که همایش توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و ویتنام با حضور برخی از نمایندگان مجلس برگزار شد و در این جلسه رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از حل و فصل شدن حواشی خبر داد. حال با گذشت سومین ماه از انتخاب حسین‌سلاح‌ورزی به عنوان رییس اتاق بازرگانی ایران، معاون اول قوه قضاییه در نامه‌ای به سلاح‌ورزی نماینده این قوه را در کمیته حمایت از کسب و کار معرفی کرد. این اقدام در راستای اجرای بند ب ماده 12 قانون احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور انجام شده و بر اساس آن، محمدباقر الفت، معاون قوه قضاییه به عنوان نماینده این دستگاه در کمیته حمایت از کسب‌وکار به مدت 2 سال معرفی شده است.

در متن نامه محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه به حسین سلاح ورزی، دبیر کمیته حمایت از کسب‌وکار آمده است: «در راستای اجرای بند ب ماده 12 قانون احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور و بازگشت به نامه مورخ 28 مرداد 1402 پیرامون نمایندگان قوه قضاییه در کمیته حمایت از کسب‌وکار، محمدباقر الفت، معاون قوه قضاییه، از تاریخ معرفی به مدت دو سال جهت عضویت و شرکت در جلسات این کمیته معرفی می‌شود».
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر