چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: 87206
تاریخ انتشار: 27 شهريور 1402 23:43
کارشناس و تحلیلگر مسائل بین‌الملل در مصاحبه با المیادین گفت که «تهران منتظر گام‌های بزرگ‌تری از سوی آمریکا برای دستیابی به توافق درمورد پرونده‌های بزرگتر مانند پرونده هسته‌ای است».

ایسنا نوشت: سید محمد مرندی، کارشناس و تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به اجرا شدن توافق امروز آمریکا و ایران درباره تبادل زندانیان با وساطت قطر گفت که عامل اصلی که باعث موفقیت توافق مبادله شد، مشکلات بین المللی بود که واشنگتن با آن مواجه است.

مرندی در ادامه گفت‌وگوی خود با المیادین افزود: آمریکایی‌ها در چند ماه گذشته در مذاکرات تبادل زندانیان و آزادسازی پول تهران جدی‌تر شدند.

کارشناس و تحلیلگر مسائل بین‌الملل تصریح کرد: آنچه برای تهران مهم است، آزادی زندانیان ایرانی است که توسط آمریکا به ناحق بازداشت شده‌ بودند.

وی تأکید کرد که تهران منتظر گام‌های بزرگ‌تری از سوی ایالات متحده برای دستیابی به توافق بر سر موضوعات بزرگ‌تری مانند پرونده هسته‌ای است.

مرندی به المیادین گفت که آنچه مقامات آمریکایی درباره توافق با ایران پیرامون تبادل زندانیان می‌گویند، مصرف رسانه‌ای دارد.

وی تأکید کرد، آینده ثابت خواهد کرد که واشنگتن به دلیل سیاست‌های خارجی و چالش‌های داخلی خود عقب نشینی خواهد کرد.

تحلیلگر مسائل بین‌الملل همچنین اعلام کرد که بازگشت به مذاکرات هسته‌ای به تصمیم آمریکا بستگی دارد، امیدواریم این توافق، راه را برای واشنگتن جهت مذاکره درباره توافق هسته‌ای با ایران باز کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر