شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: 87189
تاریخ انتشار: 27 شهريور 1402 12:37
سازمان غذا و دارو از طریق محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور رای هیات مقررات‌زدایی را در مورد مصوبه فروش اینترنتی دارو شکست.
هفت روز قبل براساس رای هیات مقررات زدایی، کسب و کارهای اینترنتی دارای مجوز، دیگر نیازی به دریافت مجوز جدید از سازمان غذا و دارو برای عرضه دارو نداشتند. موضوعی که پیشتر «اکوایران» به آن پرداخته بود.

اما امروز 26 شهریور سازمان غذا و دارو مصوبه فروش اینترنتی دارو را ابطال کرد. این خبر را سید حیدر محمدی  رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته اعلام کرد. محمدی با اشاره به عرضه اینترنتی دارو گفت:  مصوبه‌ای علی‌رغم مخالفت سازمان غذا و دارو در هیئت مقررات‌زدایی برای عرضه دارو در پلتفرم‌های اینترنتی به تصویب رسیده بود. اما علت مخالفت ما این بود که سکوهای اینترنتی به صورت غیرقانونی و بدون هیچ نظارتی اقدام به عرضه دارو می‌کنند‌.

او افزود: با توجه به اعلام سازمان غذا و دارو و طبق نظر معاون اول رئیس جمهور، این مصوبه در ستاد تنظیم بازار ابطال و مقرر شد این مصوبه از مسیر درست پیگیری شود.

محمدی با بیان این که مخالفتی با عرضه دارو از این مسیر نداریم، گفت: پیشنهاد ما این است که همانطور که دارورسانی بیماران صعب‌العلاج و جانبازان به درب منزل آنها انجام می‌شود؛ با برنامه‌ریزی و نظارت درست این اقدام صورت گیرد زیرا در پلتفرم‌های فروش دارو در بستر اینترنت، مسیر عرضه دارو نادرست است و داروها بدون مجوز وزارت بهداشت و زیر نظر افراد فاقد صلاحیت عرضه می‌شوند و بنابراین این مصوبه ابطال شد‌.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر