دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: 87174
تاریخ انتشار: 27 شهريور 1402 10:04
فینال وزن ۸۶ کیلوگرم رقابت‌های جهانی کشتی در بلگراد با پیروزی ۹ بر ۳ دیوید تیلور برابر حسن یزدانی به پایان رسید.

دومین فینال در روز دوم رقابت‌های جهانی کشتی در بلگراد هم با یک شکست دیگر برای ایرانی‌ها همراه بود. در این دیدار بهترین کشتی‌گیر تیم ملی ایران از پس حریف آمریکایی‌اش برنیامد و به مدال نقره رسید.

خیلی‌ها رقابت‌های جهانی کشتی را به خاطر دیدار کلاسیک حسن یزدانی و دیوید تیلور پیگیری می‌کردند اما کمتر کسی فکرش را می‌کرد که حسن یزدانی در این دیدار ضربه فنی شود.

فینال‌های چهار وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در بلگراد صربستان در حال برگزاری است که در حساس‌ترین مسابقه برای ایرانی‌ها حسن یزدانی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف دیوید تیلور از آمریکا رفت که با ضربه فنی شکست خورد.

در سه دقیقه نخست و در حالی که تیلور برای دوخم اقدام کرد یزدانی با کنده کشی حریف را به پل زد و داوران ۴ امتیاز به یزدانی دادند، اما روی اعتراض آمریکایی‌ها داوران رای را برگرداندند و ۴ امتیاز به تیلور و ۲ امتیاز به یزدانی دادند تا سه دقیقه نخست در اعتراض تماشاگران ۵ بر ۳ به سود تیلور تمام شود.

یک دقیقه و ۱۳ ثانیه به پایان مسابقه تیلور به مچ پای یزدانی رسید و او را خاک کرد تا نتیجه ۷ بر ۳ به نفع تیلور شود. در دقایق پایانی نیز تیلور موفق شد شانه‌های یزدانی را به تشک بچسباند و با ضربه فنی پیروز شود.

پیش از این نیز امیر محمد یزدانی در فینال وزن ۷۰ کیلوگرم ۸ بر ۵ مغلوب زین رترفورد از آمریکا شد و به مدال نقره جهان قناعت کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر