چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: 86969
تاریخ انتشار: 13 شهريور 1402 11:15
دلیل کاهش قیمت دلار پس از دو روزِ نوسانیِ بازارِ ارز چه بود؟

چند تحلیل متفاوت از نرخ دلار

دلیل کاهش قیمت دلار پس از دو روزِ نوسانیِ بازارِ ارز چه بود؟ گروهی از معامله‌گران معتقدند خبر به بازار ارز خورده، اما فنی‌ها اعتقاد دارند بازارها در مرز مقاومت خرید اشباع شده و قیمت دلار نیاز به تنفس و استراحت پیدا کرده است.
قیمت دلار هرات در دومین روز هفته به افزایش خودش ادامه داد و به سطح مقاومت دوم خود رسید؛ از نظر فنی‌ها دلار دچار اشباع خرید شد. بازار ارز هرات پس از قیمت طلای آب‌شده و قیمت دلار سلیمانیه افزایشی شد و در روز یکشنبه در 49 هزار و 350 تومان آغاز به کار کرد. 


یکشنبه تمامی بازارها افزایشی بودند و پس از اینکه قیمت طلای آبشده از مرز 10 میلیون و 320 هزار تومان اصلاح داد، سایر بازارها هم شروع به کاهش کردند. قیمت دلار هرات پس از افزایش تا 49 هزار و 650 تومان کاهشی شد و در پشت خط یکشنبه در 49 هزار و 520 تومان کار خود را به پایان رساند.

گروهی از معامله‌گران عنوان کردند که کاهش قیمت در معاملات عصر به خاطر صحبت‌های امیرعبدالهیان، وزیر خارجه بود.

 حسین امیرعبدالهیان در روز یکشنبه گفت سندی معروف به «سند سپتامبر» بین ما و طرف‌های مقابل برجام آماده است. این‌طور که که او گفت سلطان عمان ابتکاری روی میز گذاشت و در چارچوب آن گفت‌وگو‌هایی، به‌طور غیرمستقیم، با آمریکایی‌ها به‌وجود آمد. در مجموع، گروهی از معامله‌گران معتقد بودند خبر به بازار خورده است.

اما فنی های بازار می‌گفتند، بازارها در مرز مقاومت اشباع خرید شدند و بازار باید با کاهش این اشباع را تخلیه می‌کرد. با این نگاه، کاهش قیمت دلار برای تنفس و استراحت بوده است.

دو پیش بینی از قیمت دلار

در مقام پیش‌بینی کوتاه‌مدت، معامله‌گران معتقدند در روز دوشنبه قیمت دلار هرات می‌تواند برای شکستن مرز 49 هزار و 600 تا 700 تومان تلاش کند. 

اگر قیمت در بالای این سطح تثبیت روزانه دهد، می‌تواند خریدار جدید را به بازار بیاورد و به افزایش نرخ تا 50 هزار تومان کمک کند. اما اگر قیمت دلار به بالای مرز مقاومت 49 هزار و 800 تومان نرود حمایت مهم 49 هزار و 200 تا 300 تومان را سر راه دارد. در مجموع معامله‌گران معتقدند تا زمانی‌که قیمت بالای 50 هزار و 200 تومان نرود نمی‌توان گفت روند صعودی است.

برای پیش‌بینی میان‌مدت دلار هم می‌گویند بازار ارز پس از 20 شهریور خبری می‌شود. به عقیده اکثر معامله‌گران پس از 20 شهریور قیمت‌ها به‌خاطر اخبار خوب نزولی می‌شوند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر