يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 86782
تاریخ انتشار: 04 شهريور 1402 22:04
تیم ملی والیبال ایران که در لیگ ملت ها نتوانسته بود عملکرد قابل قبولی داشته باشد، امیدوار بود که در ارومیه جبران کند و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد اما برابر ژاپن شکست خورد.
تیم ملی والیبال ایران که در لیگ ملت ها نتوانسته بود عملکرد قابل قبولی داشته باشد، امیدوار بود که در ارومیه جبران کند و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد اما برابر ژاپن شکست خورد.

دیدار فینال مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا بین تیم های ملی ایران و ژاپن از ساعت ۱۸ امروز شنبه (۴ شهریور) در سالن غدیر ارومیه برگزار شد و در پایان سامورایی ها ۳ بر صفر به برتری رسیدند و جام قهرمانی را بالای سر بردند.

بهروز عطایی سرمربی تیم، محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، امین اسماعیل‌نژاد، محمد طاهر وادی و محمدرضا حضرت پور را به میدان فرستاد.

ست اول؛ ۲۵ به ۲۰ به سود ژاپن

اولین امتیاز در شرایطی برای تیم ژاپن ثبت شد که توپ یک رفت و برگشت جذاب بین هر دو تیم داشت. هواداران ارومیه‌ای با هر توپ به شدت بازیکنان والیبال ایران را تشویق می‌کردند. در ست اول هر دو تیم بازی پایاپای ارائه دادند. هواداران با سوت‌های بی‌امان و تشویق‌های مکرر یار هفتم ملی‌پوشان والیبال شده بودند.

اولین وقت استراحت فنی با برتری ایران همراه بود اما ژاپنی‌ها در دقایقی از بازی توانستند اختلاف امتیاز را به عدد ۳ برسانند و ژاپن با برتری ۱۶ بر ۱۳ به وقت استراحت فنی دوم رسید. در ادامه هماهنگی خوب بازیکنان اختلاف امتیاز را به یک رساند، هواداران ارومیه‌ای بی وقفه بازیکنان ایران را تشویق می‌کردند. در لحظات پایانی بازی، باز هم ژاپن اختلاف امتیاز را به عدد ۳ رساند و در نهایت توانست ست اول را ۲۵ بر ۲۰ به سود خود پایان دهد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود ژاپن

اولین امتیاز در شروع ست دوم برای ایران به دست آمد، اما ژاپنی‌ها خیلی زود آن را جبران کردند و بازی با نتیجه ۳ بر ۳ به تساوی کشیده شد. جو ورزشگاه غدیر یک صدا بازیکنان تیم را تشویق می‌کرد تا راهی برای کسب عنوان قهرمانی در این فینال حساس باشد، اما ژاپن حریف سرسخت ملی‌پوشان والیبال بود و به سرعت دو امتیاز دیگر جلو افتاد تا اولین وقت استراحت فنی با برتری این تیم همراه باشد.

در ادامه بازیکنان ژاپن ۴ امتیاز پیش افتادند و نتیجه ۱۱ بر ۸ به سود ژاپن شد، سرمربی تیم ملی ایران هم برای دومین بار تقاضای وقت استراحت کرد. در ادامه همچنان ژاپن تیم برتر میدان بود و ایران با ۷ اختلاف امتیاز از حریف خود عقب بود. حمایت هواداران هم از تیم ملی ثمری نداشت و این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود ژاپن به پایان رسید.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود ژاپن

اولین امتیاز در شروع ست سوم برای ایران ثبت شد. سرمربی تیم ملی در شروع بازی دو تعویض انجام داد و محمد فلاح و آرمان صالحی را به زمین فرستاد. در این ست ژاپن چند امتیاز سرویس را از دست داد ولی با این حال به اولین امتیاز وقت استراحت فنی رسید. در ادامه با برخورد توپ به آنتن چند دقیقه بازی متوقف شد. هماهنگی خوب بازیکنان ژاپن در این ست هم منجر به برتری آنها شد، و در نهایت سامورایی ها با اقتدار توانستند ایران را در خانه اش شکست دهند و جام را به سرزمین آفتاب تابان ببرند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر