شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 86751
تاریخ انتشار: 03 شهريور 1402 11:37
مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: چیزی به عنوان افزایش قیمت بنزین برای ۱۴۰۲ اعمال نخواهد شد؛ اما برای سال بعد باید دید دولت چه پیش بینی در بودجه خواهد داشت.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در رابطه با صف‌های طولانی بنزین، اظهار کرد: صف‌های طولانی بنزین به دلیل محدودیت‌هایی است که در سقف سوختگیری، بازه زمانی بین دو سوخت گیری و هم به دلیل محدودیت در کارت‌های سوخت جایگاه‌ها ایجاد شده است و احتمالا این صف‌های طولانی را تا پایان تابستان شاهد خواهیم بود.

مصطفی نخعی در رابطه با اظهارات ضد و نقیض برخی از مسوولین در رابطه با احتمال افزایش قیمت بنزین، گفت: با توجه به صحبت‌هایی که مطرح شده و مقامات دولتی هم به صراحت چندین بار عنوان کردند و در کمیسیون هم همین مباحث معمولا دنبال می‌شود، ما امسال افزایش قیمت بنزین را نخواهیم داشت.

وی که با شفقنا گفت و گو می کرد، در پاسخ به این سوال که مردم نگران تکرار تجربه سال ۹۸ در رابطه با افزایش یکباره قیمت بنزین هستند، گفت: من مستند به صحبت‌های خود دولتمردان می‌گویم چیزی به عنوان افزایش قیمت بنزین برای ۱۴۰۲ اعمال نخواهد شد؛ اما برای سال بعد باید دید دولت چه پیش بینی در بودجه خواهد داشت.

نخعی با اشاره به ناترازی بنزین در کشور، اظهار داشت: ناترازی بنزین واقعیتی در کشور است چراکه تولید ما کمتر از میزان مصرف است؛ در واقع ما از ذخایر استراتژیک کشور استفاده می‌کنیم که خیلی نمی‌تواند ادامه دار باشد؛ البته جایی برای نگرانی وجود ندارد چراکه اختلاف بین مصرف و تولید، فعلا عدد قابل توجهی نیست و می‌تواند مدیریت شود؛ به این معنا که بحث نیاز به واردات فعلا منتفی است، ولی شرایط مصرف بنزین باید مدیریت شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با صف‌های طولانی بنزین گفت: صف‌های طولانی به دلیل محدودیت‌هایی است که در سقف سوختگیری، بازه زمانی بین دو سوخت گیری و هم به دلیل محدودیت در کارت‌های سوخت جایگاه ها، ایجاد شده است. همچنین مسافرت‌ها و تعداد بالای تردد را هم به این مساله باید اضافه کرد و احتمالا این صف‌های طولانی را تا پایان تابستان شاهد خواهیم بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر